Megtévesztő hirdetések, becsapott ügyfelek, a pénzükre éveket váró emberek, tüntetés. Így kezdődtek a fogyasztói csoportokat szervező cégekkel kapcsolatos híradások. A cégek gyakran hitelképtelen és BAR listás ügyfeleknek ígértek hitelt, de a beígért pénzt a költségek és több havi törlesztő részlet befizetése után sem kapták meg az igénylők - írja a Világgazdaság.
A Pénzügyi szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője elmondta, hogy egyre hatékonyabban tudnak fellépni a fogyasztói csoportokat szervező cégek ellen. Az alulszabályozott környezetben új megoldást jelent a hatósági szerződések megkötése, melynek során a cég ügyfélbarát kötelezettségeket vállal. A Common Based Kft. és az Euro Credit Consulting is jogosulatlan pénzügyi szolgáltatásokat végzett, felhagytak ezzel a gyakorlattal, majd megkötötték a szerződést a felügyelettel.
A cégeket kötelezték arra, hogy a szerződés lényegét összegző tájékoztatót adjanak ki aláírás előtt az ügyfeleik részére, valamint lehetővé kell tenni, hogy a szerződést felmondó ügyfelek a lejárat előtt visszakapják a pénzüket. A hatóság lépéseire a fogyasztók nyomása is hatással volt, az előnytelen szerződéseket aláíró ügyfelek még tüntetést is szerveztek az egyik cég irodája előtt.
A konstrukció lényege az, hogy a cégek nem hitelt adnak, hanem közösen takarékoskodó ügyfélkört szerveznek és a tagok sorsolás, vagy licitálás útján kapják meg a pénzt. Valaki a futamidő elején pénzhez jut, de van, akiknek a futamidő végéig várni kell. A felügyelet által kirótt bírságok maximuma 17,5 millió forint volt. A fogyasztói csoportokat szervező cégekre jellemző a profilváltás, mivel a bankok és a pénzügyi vállalkozások egyre nagyobb konkurenciát jelentenek az azonos ügyfélkörnek kínált hiteltermékeikkel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








