Nem indul versenyfelügyeleti eljárás az FHB Kereskedelmi Bank ellen. A pénzintézet ugyanis a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) beérkezett panaszokban szereplő kifogásokat önként orvosolta. Az FHB magatartása megváltoztatását nemcsak a kereskedelmi bank, hanem a jelzálogbank tekintetében is vállalta.
A GVH-t megkereső panaszosok hitelkiváltó kölcsönt vettek fel a FHB-tól. A bank a kölcsön nagyon kedvező induló kamatlábát az első hat hónapos kamatperiódus letelte után egyoldalú szerződésmódosítással jelentősen felemelte. A panaszok a 2007. február 1. és 2007. május 31. közötti időszakban nyújtott svájci frank alapú, 6 hónapos kamatperiódusú hitelekre vonatkoztak.
A GVH-val történt egyeztetés után az pénzintézet arról tájékoztatta a hatóságot, hogy az FHB Kereskedelmi Bank Zrt. valamint a konkrét panaszos ügyben nem érintett, de az FHB Kereskedelmi Bank Zrt.-hez hasonló feltételekkel hitellehetőséget hirdető FHB Jelzálogbank Nyrt. belső vizsgálata megállapította, hogy - a bankcsoport szándékai ellenére - egyes ügyfelekben a kölcsön feltételeivel kapcsolatban az a meggyőződés alakulhatott ki, hogy az igen kedvező induló kamatláb-mérték az első kamatperiódus után is hatályban maradhat. Ezzel szemben a bankcsoport ezen akciós kamatláb-mértéket csak az első kamatperiódusra tartotta irányadónak. Az FHB megállapította azt is, hogy az induló kamatláb megváltoztatása miatt egyes ügyfelek a kölcsönszerződés megszüntetésében lehetnek érdekeltek.
Ezért a bankcsoport önkéntesen
• egyrészt kedvezményes ajánlatot dolgozott ki azon ügyfelei részére, akik a kölcsönszerződésük megszüntetésében lehetnek érdekeltek,
• intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a reklámjaiban illetve felhívásaiban szereplő feltételek még egyértelműbbé váljanak,
• közlemény formájában tájékoztatja ügyfeleit és a nyilvánosságot a vizsgálat megállapításairól és a konkrét intézkedésekről
• vállalást tesz a kamatmérték-emelés szabályainak felülvizsgálatára
A kompenzáció során a bankcsoport az ügyfelek számára biztosítja az adott kölcsönszerződésből történő díjmentes kilépést, megtéríti az FHB szerződéskötéssel járó költségeket. Ezen túlmenően a bankcsoport kártérítést fizet a kölcsön igénylésével kapcsolatban felmerült, továbbá a jövőbeni esetleges kölcsönügyintézés során felmerülő költségek után. A bankcsoport az érintett ügyfeleket 2008. február 15-ig postára adott külön levélben tájékoztatja minderről.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








