A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a tavaly év végén zárult eljárásában elfogadta az OTP Bank kötelezettségvállalását a 2003. június 16. előtt igényelt Forrás hitelek, illetve OTP Lakáshitelek havi 9000 forintos kezelési költség maximumának visszaállítására.
A bank vállalta, hogy a 9000 forintos kezelési költség maximum és annak eltörlése után a ténylegesen megfizetett havi kezelési költség közötti különbözetet 2008. március 31-éig visszatéríti az érintetteknek.
A Versenytanács a vizsgálatot lezáró végzésben a hitelintézet azon kötelezettségvállalását is elfogadta, amely szerint amennyiben a bank az érintett személyek lakáskölcsön szerződéseire kiterjedő hatállyal a kezelési költség maximumát első alkalommal felemeli, e módosításról annak hatályba lépése előtt 90 nappal kiküldött levélben tájékoztatja ügyfeleit.
Az érintett ügyfélkörnek az OTP Bank postai úton eljuttatta az értesítő leveleket, amely azonban sajnálatosan félreérthető mondatot tartalmaz. A levélben szereplő pontatlanság miatt a bank az érintettektől ezúton is elnézést kér, egyúttal közli, hogy újabb levélben egyértelművé teszi a kötelezettségvállalás tartalmát.
Természetesen a GVH által elfogadott kötelezettségvállalástól független, de azzal nem ellentétes üzletpolitikai döntés volt a kezelési költség díjtételével kapcsolatos módosítás. Az OTP Bank ugyanis a 2003. június 16. előtt igényelt Forrás hitelek, illetve OTP Lakáshitelek kezelési költség maximumát 2008. május 1-jei hatállyal havi 15000 forintban határozta meg. Az összeg meghatározásánál a hitelintézet figyelembe vette a fogyasztói árindex alakulását a kezelési költség maximumának bevezetésétől számítva.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








