Háztartások hitelei 2007. októberében tovább emelkedett a svájci frankban denominált hitelek új szerződéseinek értéke, miközben a folyószámla és fogyasztási hitelek átlagos kamatlába enyhén emelkedett - derül ki a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adataiból.
Fogyasztási hitelek

A forintban denominált fogyasztási hitelek átlagos hitelköltség mutatója 25 bázisponttal növekedett 25,63 százalékra. A folyószámlahitelek esetében az átlagkamatláb 21,98 százalékot tett ki októberben.
Az eurohiteleknél megfordult az eddigi csökkenés, így az átlagos hitelköltség mutató 10,49 százalékra emelkedett, ugyanakkor az átlagos kamatláb kis mértékben csökkent (8,32%). A folyószámlahitelek átlagos kamatlába emelkedett, 10,15 százalékra. A svájci frankban denominált hitelek esetében szintén emelkedés volt tapasztalható, az átlagos hitelköltség mutató 18,75 százalékot tett ki. Október során mind a svájci frankban, mind pedig az euroban denominált új fogyasztási hitel szerződések értéke emelkedett az előző hónaphoz képest.

Lakáshitel

Lakáshitelek tekintetében az euroban (6,93%) és a svájci frankban (6,57%) denominált hitelek átlagos hitelköltség mutatója növekedett az előző hónaphoz képest, míg a forinthiteleknél csökkenést lehetett regisztráltni (13,03%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Októberben újra talpra állt a svájci frankban denominált hitelek új szerződéseinek állománya, méghozzá a legnagyobb mértékben, 6,5 milliárd forinttal. Emellett mind a forintban (9,8 milliárd forint), mind pedig az euroban (0,3 milliárd forint) denominált új hitelek állománya növekedett.
Céges hitelek
Vállalkozások-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








