Szlovákiában, a jelzáloghitel kivételével, magasabbak a lakossági baki hiteltermékek kamatai mint nálunk. A rendkívül magas kamatok és a bankok kiugró nyereségei szemet szúrtak az igazságügyi miniszternek aki egy törvénytervezettel rukkolt elő, mely szerint maximalizálni kell a hitelkamatokat - írja a Napi Gazdaság.
Szlovákiában a személyi kölcsönök teljes hiteldíj mutatója 40 százalék körül mozog, míg nálunk ez 20 százalék körüli. A gyorshitelek thm-je 200 százalék. Ráadásul az északi szomszédainknál az infláció tartósan 3 százalék körül van.
A minisztérium javaslata alapján a bankok által alkalmazott éves kamat felső határa a mindenkori alapkamat hétszerese legyen, ami most 29,75 százalékos kamatplafonnak felelne meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







