Hiába nő hazánkban a bankkártyák száma és hiába ingyenes legtöbb helyen a plasztiklapokkal történő vásárlás, a végrehajtott műveletek több mint fele még mindig ATM-es készpénzfelvétel. A műanyaglap használatának egyéb lehetőségeire lassan ébrednek rá a hazai ügyfelek.
Hiába nő hazánkban a bankkártyák száma és hiába ingyenes legtöbb helyen a plasztiklapokkal történő vásárlás, a végrehajtott műveletek több mint fele még mindig ATM-es készpénzfelvétel. A műanyaglap használatának egyéb lehetőségeire lassan ébrednek rá a hazai ügyfelek - derül ki az MNB statisztikáiból.
A bankkártyák száma dinamikusan nőtt az elmúlt években, a magyarok kártyahasználati szokásai azonban nem sokat javultak, írja a Világgazdaság. A kártyás tranzakciók 51 százalékát a bankjegykiadó automatáknál (ATM) végrehajtott készpénzfelvételek adták, további négy százalékot pedig a POS-termináloknál történt hasonló műveletek. A plasztik lapos vásárlások értéke tavaly 32 százalékkal nagyobb - 792 milliárd forint -, mint egy évvel korábban. Árnyalja a képet, hogy a külföldiek jóval többször használják e művelet lebonyolítására kártyáikat, mint a magyarok.
Az elmúlt öt év alatt a kártyák száma közel a másfélszeresére emelkedett, jelenleg 7,5 milliót tartanak nyilván, az ezekkel lebonyolított műveletek értéke 92, mennyisége pedig 70 százalékkal nőtt. A kártyahasználat havi gyakorisága viszont az elmúlt évben megtorpant. A banki szakemberek szerint a lakosok fizetési szokásain kellene változtatni, a kártyát elfogadó helyek számának növekedése csak részben javítana a helyzeten, olvasható a Világgazdaságban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét