Hiába nő hazánkban a bankkártyák száma és hiába ingyenes legtöbb helyen a plasztiklapokkal történő vásárlás, a végrehajtott műveletek több mint fele még mindig ATM-es készpénzfelvétel. A műanyaglap használatának egyéb lehetőségeire lassan ébrednek rá a hazai ügyfelek.
Hiába nő hazánkban a bankkártyák száma és hiába ingyenes legtöbb helyen a plasztiklapokkal történő vásárlás, a végrehajtott műveletek több mint fele még mindig ATM-es készpénzfelvétel. A műanyaglap használatának egyéb lehetőségeire lassan ébrednek rá a hazai ügyfelek - derül ki az MNB statisztikáiból.
A bankkártyák száma dinamikusan nőtt az elmúlt években, a magyarok kártyahasználati szokásai azonban nem sokat javultak, írja a Világgazdaság. A kártyás tranzakciók 51 százalékát a bankjegykiadó automatáknál (ATM) végrehajtott készpénzfelvételek adták, további négy százalékot pedig a POS-termináloknál történt hasonló műveletek. A plasztik lapos vásárlások értéke tavaly 32 százalékkal nagyobb - 792 milliárd forint -, mint egy évvel korábban. Árnyalja a képet, hogy a külföldiek jóval többször használják e művelet lebonyolítására kártyáikat, mint a magyarok.
Az elmúlt öt év alatt a kártyák száma közel a másfélszeresére emelkedett, jelenleg 7,5 milliót tartanak nyilván, az ezekkel lebonyolított műveletek értéke 92, mennyisége pedig 70 százalékkal nőtt. A kártyahasználat havi gyakorisága viszont az elmúlt évben megtorpant. A banki szakemberek szerint a lakosok fizetési szokásain kellene változtatni, a kártyát elfogadó helyek számának növekedése csak részben javítana a helyzeten, olvasható a Világgazdaságban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








