Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
A ragadós száj- és körömfájás terjedése miatt óvintézkedéseket vezetett be a Fővárosi Állat- és Növénykert. Az intézmény nem zár be, de több korlátozást is életbe léptetett az állatok védelme érdekében - írja a Telex.
A Fővárosi Állat- és Növénykert önkéntes korlátozásokat vezetett be a ragadós száj- és körömfájás miatt - számolt be a Telex. Az intézmény továbbra is nyitva tart, azonban megszüntették az állatsimogatási lehetőséget, és a fogékony fajok ki- és beszállítását is felfüggesztették. A gazdasági udvarba kizárólag fertőtlenítő szőnyegen keresztül lehet belépni.
Sós Endre, az állatkert természetvédelmi és állategészségügyi igazgatója elmondta, hogy az intézkedéseket önkéntesen vezették be, szemben például a győri állatkerttel, amelyet kötelezően be kellett zárni, mivel az egyik fertőzésgóc tíz kilométeres védőkörzetébe esett. Hozzátette, hogy amennyiben egy veszélyeztetett faj egyede megfertőződne, törvényes lehetőség van az állat hermetikus elzárására és kezelésére a leölés helyett.
A betegséget március elején, ötven év után először mutatták ki egy kisbajcsi szarvasmarhatelepen. Később Szlovákiában is megjelent a vírus, majd a magyarországi Levélen is azonosították. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal laboratóriuma szerdán további két Győr-Moson-Sopron megyei marhatelepen igazolta a kórokozó jelenlétét.
A rendkívül fertőző betegség miatt Kisbajcson 1700 szarvasmarhát kell leölni. A kórokozó komoly veszélyt jelent a hazai nem szárnyas haszonállatokra, így állattartók tízezrei aggódhatnak állatok százezreiért.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








