Egyre több panasz érkezik a Temu webáruház csomagjait kézbesítő hazai futárcég, az iMile Hungary működésével kapcsolatban.

Csúnya átveréssel fosztják ki a hiszékeny magyarokat: csodaszer helyett futhatnak a pénzük után
Az elektronikus kereskedelem lendületes felfutása a visszaéléseket is egyre kifizetődőbbé teszi. A szélhámosok körmönfont trükkökkel igyekeznek vásárlásra bírni a fogyasztókat, de mesterkedésük némi körültekintéssel leleplezhető. A fogyasztóvédelem folyamatos ellenőrzésekkel, próbavásárlásokkal, a jogsértés miatt elmarasztalt vállalkozások és oldalak listájának közzétételével veszi fel a kesztyűt a nyerészkedőkkel szemben.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerdai közleményében részletesen írt a jelenségről. A közlemény szerint gyakori eset, hogy alaptalanul ígérnek hosszú életet, jelentős egészségjavulást vagy gyors fogyást az interneten felugró oldalakon felbukkanó vagy kéretlen levélben érkező hirdetések, a továbbkattintók pedig ránézésre ismerős portálokon, egészségügyi honlapokon kötnek ki.
Megbízhatónak tűnő szakértő vagy közismert híresség beszélgetésben ajánlja az egyszerre akár több kórság leküzdésére, megelőzésére alkalmas szert. Az álinterjúból több link is a vásárlási felületre, webshopra irányít át.
Előfordul, hogy a szöveg végén van a megrendelés gomb. A mielőbbi döntésbe a rövid ideig érvényes akcióról, korlátozott darabszámról szóló figyelmeztetések ugratják bele a böngészőket. Elhatározásukat néhol a percek vagy raktárkészlet fogyását mutató visszaszámláló sürgeti. A kiszállítás gyors, azt azonban mindössze egyetlen csodaszámba menő fejlemény követi: az értékesítő vagy néhány héten belül maga a honlap is varázsütésre elérhetetlenné válik - írja az ITM.
A trükközést sokféleképpen igyekeznek hitelesíteni az üzemeltetők. A bizalom elnyerése érdekében valós vagy kitalált egészségügyi szervezetek logóit tüntetik fel felül, fiktív felhasználók dicsérő hozzászólásait közlik a lap alján. Máskor az oldal felépítése, külleme idézi népszerű magazinok, látogatott portálok dizájnját. Az álinterjú akaratlan alanya közismert személyiség is lehet, aki úgy kapacitál vásárlásra, hogy nevének és fényképének felhasználásáról nincs tudomása, ahhoz nem járult hozzá - írják a közleményben.
A Magyar Parazitológia Intézet vezetője, Kovács Lajos akár halálos élősködőfertőzés kezelésére is alkalmas szerként ajánlja medveepe és szömörcelé alapú, saját fejlesztésű készítményüket egy orvosi portálon. Az előző mondatból egy árva szó nem igaz, még a felület is hamisított, amelyen az álinterjú megjelent.
Az oldal tetején mosolygó fehérköpenyes úr a világhálón másutt olasz urológusként vagy egy lényegében azonos tartalmú, német nyelvű beszélgetés megszólalójaként, mint berlini specialista szerepel. A magyar cikkek nemzetközi párdarabjai máskor is viszonylag egyszerűen megtalálhatók - írja az ITM.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A közleményben rámutatnak arra is, hogy a csodát ígérő termékeket kínáló honlapokat jellemzően a szürke zónában mozgó, fiktív cégek működtetik. A megrendeléshez gyakran elég csak nevet és telefonszámot megadni. A további részletek pontosítása érdekében felhívják a vevőt. A termék ezután hamar, pár napon belül megérkezik. Ahhoz sem kell sokkal több idő, hogy a szer hatástalanságára fény derüljön, de ekkor már késő. A vállalkozást lehetetlen felkutatni, ha van visszaküldési cím, az sokszor külföldi. Így probléma esetén a postázás drágább lehet a termék eladási áránál. De a Kapcsolat menüpontban többnyire csak e-mail cím vagy kitölthető űrlap lelhető fel, az üzenetekre pedig hiába várunk választ.
A fogyasztóvédelmi hatóság idén mintegy félszáz hatósági eljárást indított a csodát ígérő termékeket értékesítő honlapokkal szemben. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Internet Laboratóriumának ellenőrzései alapján eddig közel egymillió forint bírságot szabtak ki a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytató webáruházakra. A határozott hatósági fellépés hatására a vizsgált oldalak jelentős részét maguk az üzemeltetők tették elérhetetlenné. A fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket változatlan alapossággal végezzük a jövőben is, körültekintő és megfontolt vásárlásra kérve a fogyasztókat."
-árulta el Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közleményben.
Az online vásárlás lehetséges veszélyforrásait, a javasolt elővigyázatossági intézkedéseket e-kereskedelmi kisokos összegzi. Megrendelés előtt érdemes megnézni a jogsértő webáruházak adatbázisát, amelyben külön kereshetők a csodát ígérő oldalak és termékek. A felületen jelenleg több mint ötszáz honlappal szemben hozott hatósági döntés érhető el, ezzel is fokozva az internetes vásárlások biztonságát - tájékoztatott az ITM.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


