Az ünnepi időszakban még inkább megnő az online vásárlások száma, ezzel együtt a csalók aktivitása is.
Magabiztos az MKB Bank a koronavírus-járvány okozta sokkhatással szemben. A bank 70 éves történetének meghatározó periódusa volt a 2015 óta tartó restrukturálási időszak. Az elmúlt öt év során a menedzsment - saját elmondása szerint - eredményes pályára állította és sikeresen digitalizálta a pénzintézetet.
Ma délután egy sajtónyilvános videokonferencia keretében ismertette az MKB Bank a 2019-es év eredményeit. A 2016-os privatizáció óta jelentős fejlesztéseket értek el mind a hatékonyság tekintetében, de a jelenlegi veszélyhelyzetben kiemelten fontos digitalizáció területén is. Elsősorban az aktuális koronavírus-járvány okozta helyzettel kapcsolatban emelték ki, hogy 1700 dolgozójukból 1100 kollégájuk online végzi a munkáját március eleje óta. A maradék 600 nem online dolgozó kolléga mind ügyfelekkel foglalkozik, így nem lehetőség számukra a home office. De térjünk is rá, a főbb fejleményekre.
Az elmúlt évek legfontosabb feladatai a költségek csökkentése és a digitalizáció voltak:
- 2016-ban a bank privatizációs munkálatait vitték végbe.
- 2017-ben egy új, piacképes üzleti stratégia fejlesztésén volt a hangsúly.
- 2018 a digitális átállás éve volt.
- 2019-ben pedig a tőzsdére lépés, és az EU előírásoknak való megefelelés volt a figyelem központjában.
Milyen bank ma az MKB?
Az MKB Bank több más bankkal ellentétben tulajdonképpen anticiklikusan működött az elmúlt 5 éves időszakban. Amikor a gazdaság felfele ívelt, nekik a hatékonyság növelésére kellett fókuszálniuk, és nem a piaci részesedésük növelésére. Úgy vélik ez maximálisan sikerült is, mivel a következő területeken jelentős fejlődést értek el:
- A 2015-ös több, mint 63 milliárd forintos veszteség helyett, a tavalyi évben már egy masszív 44 milliárd forintos nyereséget produkáltak. Ez a 2018-as évhez képest is egy markáns 75 százalékos növekedés.
- A költségeiket 52,9 milliárd forintról sikeresen csökkentették több, mint 22 százalékkal 41,2 milliárd forintra.
- A nem teljesítő kitettségek területén is drasztikus csökkentést sikerült végbevinniük, a 2015-ös 263,2 milliárd forintnyi rossz állományt radikálisan 42,8 milliárd forintra zsugorították. Ezzel egy megközelítőleg 4,3 százalékos NPE rátát elérve, ami a 4 százalékos szektorátlag körül mozog.
- A tőkemegfelelés területén is két számjegyű erősödést értek el, azaz 11,3 százalékról majdnem megduplázva 22,58 százalékosra emelték.
Úgy vélik azt, hogy jó vagy rossz bank lett-e az MKB az elmúlt 5 évben, azt az elkövetkező évtizedek megmutatják majd. Hatékonyan és gyorsan képesek reagálni a változásokra, ami a mai helyzetben kiemelten fontos, hiszen átváltozik az egész bankszektor.
Digitális előrelépések
Elég felkészültek vagyunk, hogy a mostani helyzetet kezelni tudjuk - kezdte Balog Ádám. Szerencsére évekkel ezelőtt megkezdődött egy erős digitalizáció, ami komoly beruházásokkal járt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- emelte ki ezzel kapcsolatban Balog. Ennek a filozófiának köszönhetően erős digitális bankká tudtak válni az elmúlt években. Ez a bank most készen van, és meg teszünk mindent annak érdekében, hogy a kanyarban előzzünk - fűzte hozzá a vezérigazgató. Egyelőre úgy látják, hogy van lehetőség a fejlődésre, és a piaci részesedés növelésére.
Elég felkészültek vagyunk, hogy a mostani helyzetet tudjuk kezelni - mondta Balog. Az elmúlt években jellemző volt az akut növekvő trend anélkül, hogy a piaci részesedés növelése lett volna cél, pusztán belső átalakulással. Tudtuk, hogy egyszer bekövetezik a digitalizáció, de nem gondoltuk, hogy pont ilyen körülmények között fog - tette hozzá Balog.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








