Az élelmiszerek általános forgalmi adójának csökkentését várja a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke a Fidesz-kormánytól. Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában úgy vélekedett, hogy mivel az illegális kereskedelem csak nagyon nehezen ellenőrizhető, a nyugat-európai gyakorlathoz hasonlóan lényegesen csökkenteni kell az élelmiszerek áfáját.
A jelenlegi kormánypártok voltak a termelők és gyártók legerősebb szövetségesei az élelmiszer áfájának csökkentése ügyében az elmúlt években, így most azt várják, hogy a kabinet valósítsa meg a korábban kidolgozott szakpolitikai indítványokat - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke.
Éder Tamás szerint jelenleg a tőkehúsok teljes forgalmának legalább 30 százalékát feketén értékesítik, a feketepiacnak pedig szociálpolitikai funkciója is van: így olcsóbban jutnak az élelmiszerekhez olyanok, akik a boltban nem tudják megvenni azokat.
A szövetség elnöke úgy véli, mivel az illegális kereskedelem csak nagyon nehezen ellenőrizhető, a nyugat-európai gyakorlathoz hasonlóan lényegesen csökkenteni kell az élelmiszerek áfáját. Erre pedig a mostani kormánypárt az elmúlt években több kísérletet tett.
Az olyan termékeket könnyű áfa megfizetése nélkül eladni, amelyeknek rövid az életciklusuk, frissek, nem márkázottak vagy csomagoltak, mint például a tőkehúsok vagy a péksütemények. A törvénysértés sosem derül ki, ha az elkészítéstől az eladásig eltelő néhány óra alatt nem ellenőrzik a gyártót - fűzte hozzá Éder Tamás.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








