Tavaly nőtt a díjbevétel és a szerződésállomány a hitelbiztosítási piacon. Ugyanakkor Magyarország még mindig nagyon messze van attól a biztosítottsági szinttől is, ami csupán a kelet-közép-európai régióban a rendszerváltozás óta kialakult, nem beszélve a fejlett biztosítási kultúrával rendelkező országokról - írja a Világgazdaság.
Közép-Európában a hitelbiztosítási díjbevétel átlagosan a GDP 0,025 százaléka, ezzel szemben Magyarországon ez a mutató csupán 0,018 százalék. Csehországban például nagyságrendekkel nagyobb a hitelbiztosítás elterjedtsége, mint Magyarországon - mondja Dercze Zoltán, a Coface Hungary országigazgatója.
Az országigazgató szerint a magyar alulbiztosítottság egyik alapvető oka, hogy a kockázat- és követeléskezelés fajtáit az egyetemeken sem oktatják, így ez nem alakult ki a vállalati kultúrában sem. A másik ok vállalati strukturális okokra vezethető vissza. Magyarországon duális gazdaság van, létezik egy erősen exportorientált szegmens - jellemzően a nyugat-európai és nemzetközi cégek leányvállalatai -, ám ezek a cégek szinte csak vállalatcsoporton belüli forgalmat hajtanak végre Európa-szerte, így teljesen kiesnek hitelbiztosítási szempontból. Ezzel szemben van egy tömegében nagy, részben átláthatatlan, részben a fekete- és a szürkegazdaságban működő magyar kis- és középvállalati szegmens, amely vevőinek való kiszolgáltatottsága miatt nem is meri meglépni, hogy kockázatait hitelbiztosítással vagy egyéb módon kezelje, félve attól, hogy elveszti ügyfeleit, így bármi áron, akár veszteségek elszenvedése árán is igyekszik vevőit megtartani.
Magyarországon hitelbiztosítást elsősorban építőipari kivitelezők, az agrárium cégei kötnek, az utóbbi területen a beszállítói oldal szinte valamennyi cége rendelkezik hitelbiztosítással. Jellemzően az 5 milliárd forint feletti árbevételű cégek érdeklődnek a hitelbiztosítás iránt, ugyanakkor ma már nem ritka, hogy pár száz milliós árbevételű cégek is érdeklődnek, s éppen ez a 400-500 milliós biztosítható árbevétel az a határ, ahol már fajlagosan is megéri hitelbiztosítást kötni.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján