2007. októberében kezdi meg működését a magyar biztosítási piac legifjabb szereplője, a Genertel Biztosító Zrt. Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. A társaság nem-életbiztosítási termékeket fog értékesíteni, 2007-ben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással indít, melyet 2008 folyamán lakossági tömegtermékek (casco, lakás-, utas-, balesetbiztosítás) követnek. A Genertel célja a 2007 végén kötelezőjükkel biztosítót váltók jelentős arányának megnyerése. Az új cég terveiről kérdeztük Csikós Dánielt, a Genertel vezérigazgatóját
Pénzcentrum: Egy "hagyományos" értékesítési csatornához képest mennyivel olcsóbb direkt csatornákon keresztül értékesíteni ugyanazon terméket?
Csikós Dániel: A Genertel a hagyományos biztosítói modellhez képest alternatív megoldást kínál. Elsősorban a telefonon és interneten keresztüli értékesítésre, kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. A máshol megszokott értékesítési és kapcsolattartási formák, a tanácsadói, értékesítési hálózat mellőzése jelentős költségmegtakarítással jár, e megtakarítások jelentős részét pedig a Genertel olcsóbb, versenyképesebb díjak formájában átengedik ügyfeleiknek. Mindezt valószínűleg széles körben fogja üdvözölni a hazai fogyasztói piac is. A nyugat-európai példákat vizsgálva észrevehetjük, hogy a direkt eszközöket használó cégek folyamatos piacrészesedés-növekedést érnek el a klasszikus biztosítókkal szemben, amely trend követendő számunkra is. Arra, hogy mennyivel kedvezőbb egy direkt biztosító díja, nehéz pontosan válaszolni. Általánosítva kijelenthető, hogy az ilyen típusú biztosítók a magasabb hatékonyságnak köszönhetően átlagban 15-20%-kal alacsonyabb díjat kínálnak, mint a "hagyományos" vetélytársaik.
Pénzcentrum:Mekkora díj és jutalékcsökkenés várható rövid és hosszú távon a direktbiztosítók hazai megjelenésének köszönhetően?
Csikós Dániel: Egy biztos, az első direkt piaci szereplő elindulása hatással lesz a piacra. Ugyanez volt tapasztalható az online alkuszok megjelenésének idején is. Hogy ezek a hatások milyen gyorsan jelentkeznek, az már nehezebben megmondható. A Genertel üzleti modellje a szerzési költségek vonatkozásában nem elsősorban a jutalékra épül, ezért a biztosító megjelenése közvetlenül nem hat ki a jutalékokra.
Pénzcentrum:Mekkora beruházás volt a direktbiztosító létrehozása?
Csikós Dániel: Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. Az alaprendszerek létrehozása, a biztosítóalapításhoz szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtése néhány 100 millió forintos beruházást igényelt.
Pénzcentrum:Mekkora állományra és díjbevételre számítanak az elkövetkezendő egy évben? Mikorra térül meg a beruházás?
Csikós Dániel: Célul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási váltópiac 10%-ának megszerzését tűztük ki. Ez adott esetben 1,5 milliárd forint díjbevételt is eredményezhet. Számításunk szerint 2011-re prognosztizálható az első pozitív eredmény. A biztosító-alapítás hosszabb távú befektetés, ezzel a tulajdonosunk is tisztában van.
Pénzcentrum:Mikor jelennek meg új termékekkel a piacon?
Csikós Dániel: A tevékenységi engedély kézhezvétele után, idén október végétől tervezzük első termékünk, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bevezetését. Ezt a jövő év folyamán olyan lakossági termékek fogják követni, mint a casco, a lakásbiztosítás vagy az utasbiztosítás. Általánosságban elmondható, hogy azokra a lakossági tömegtermékekre szeretnénk koncentrálni, amelyek alkalmasak a telefonon vagy interneten keresztüli értékesítésre. Ha minden jól megy, jövő év közepén már viszonylag széles termékpalettával fogunk rendelkezni.
Pénzcentrum:Hány saját alkalmazottja van a cégnek? Dolgoznak-e külső beszállítókkal (pl.: call centerek)? Kik a partnereik?
Csikós Dániel: Cégünket 30 munkatárssal indítjuk el. A piac dinamikájából, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megújítási időszakának 2 hónapra koncentrálódásából adódik, hogy a hívások fogadásához igénybe kell vennünk külső partnerek segítségét. Szerencsére találhatók Magyarországon olyan jól felszerelt, nemzetközi mércével is minőségi szolgáltatást nyújtó call centerek, melyeket szezonálisan be tudunk vonni az értékesítési munkába. Rajtuk kívül természetes partnerünk a Generali-Providencia Biztosító Zrt., mely elsősorban a háttértevékenységek biztosításában nyújt segítséget.
Pénzcentrum:A forgalmazott termékek menyiben fognak különbözni a Generali termékeitől (márkanév, fedezetek, kapcsolódó szolgáltatások)?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Csikós Dániel: A Genertel Biztosító Zrt. a magyar biztosítási piac független szereplője, önálló márkanév alatt saját termékeket fejleszt és értékesít. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termék esetében még viszonylag nehezebb egyedi, "direktre" szabott terméket fejlesztenünk, a casco, lakás- és utasbiztosítások esetében már a kockázatok megválasztásában is észrevehetőek lesznek a Genertel specialitások.
Pénzcentrum:Véleménye szerint menyire lehet hatékonyan életbiztosítási termékeket direkt csatornákon keresztül forgalmazni? Milyen termékfejlesztések szükségesek ehhez? A jövőben be kívánnak-e lépni erre a piacra? Ha, igen, ez mikorra várható?
Csikós Dániel: Az, hogy a direkt piac milyen termékekre terjed ki, nagyban függ a piac általános fejlettségétől. Európa nyugati felében is országonként változik a kép. Olaszországban inkább a gépjármű-biztosítás uralja a direkt piacot, Németországban és Angliában már az életbiztosítási piac nem elhanyagolható része is ezen a csatornán keresztül működik. A Genertel egyelőre nem jelenik meg életbiztosítási termékekkel, ezt meg sem tehetné, mivel non-life engedéllyel rendelkezik. Hosszabb távon viszont nagy fantáziát látunk ebben a területben is. Nem elsősorban a jelenlegi hagyományos termékpalettában, hanem direkt csatornára szabott, könnyen érthető befektetési konstrukciók értékesítésében.
Pénzcentrum:Milyen marketingeszközökkel és milyen stratégiával vezetik be az új céget?
Csikós Dániel: A Genertel azt szeretné bemutatni a piacon, hogy hogyan lehet kombinálni a kedvező árat a minőségi szolgáltatással. Ennek kommunikálásához minden lehetséges marketing eszközt megragadunk. Október végén indul a cég bevezető kampánya, időközben elkezdjük a PR munkát és természetesen az online marketing sem maradhat ki. Egy ilyen komplex feladat megoldásához, amelyben az edukációs célú üzeneteket kell márka és termék üzenetekkel kombinálnunk, csak komplex módon foghatunk hozzá
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Maffiamódszerrel akartak üzletelni, de rajtavesztettek - videó
- Nincsenek szavak arra, amit ez az autós művelt – videó
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt