Olcsó kötelezőt akarsz? - Így kell ezt csinálni!

Pénzcentrum
2007. október 16. 05:55

2007. októberében kezdi meg működését a magyar biztosítási piac legifjabb szereplője, a Genertel Biztosító Zrt. Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. A társaság nem-életbiztosítási termékeket fog értékesíteni, 2007-ben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással indít, melyet 2008 folyamán lakossági tömegtermékek (casco, lakás-, utas-, balesetbiztosítás) követnek. A Genertel célja a 2007 végén kötelezőjükkel biztosítót váltók jelentős arányának megnyerése. Az új cég terveiről kérdeztük Csikós Dánielt, a Genertel vezérigazgatóját

Pénzcentrum: Egy "hagyományos" értékesítési csatornához képest mennyivel olcsóbb direkt csatornákon keresztül értékesíteni ugyanazon terméket?

Csikós Dániel: A Genertel a hagyományos biztosítói modellhez képest alternatív megoldást kínál. Elsősorban a telefonon és interneten keresztüli értékesítésre, kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. A máshol megszokott értékesítési és kapcsolattartási formák, a tanácsadói, értékesítési hálózat mellőzése jelentős költségmegtakarítással jár, e megtakarítások jelentős részét pedig a Genertel olcsóbb, versenyképesebb díjak formájában átengedik ügyfeleiknek. Mindezt valószínűleg széles körben fogja üdvözölni a hazai fogyasztói piac is. A nyugat-európai példákat vizsgálva észrevehetjük, hogy a direkt eszközöket használó cégek folyamatos piacrészesedés-növekedést érnek el a klasszikus biztosítókkal szemben, amely trend követendő számunkra is. Arra, hogy mennyivel kedvezőbb egy direkt biztosító díja, nehéz pontosan válaszolni. Általánosítva kijelenthető, hogy az ilyen típusú biztosítók a magasabb hatékonyságnak köszönhetően átlagban 15-20%-kal alacsonyabb díjat kínálnak, mint a "hagyományos" vetélytársaik.

Pénzcentrum:Mekkora díj és jutalékcsökkenés várható rövid és hosszú távon a direktbiztosítók hazai megjelenésének köszönhetően?

Csikós Dániel: Egy biztos, az első direkt piaci szereplő elindulása hatással lesz a piacra. Ugyanez volt tapasztalható az online alkuszok megjelenésének idején is. Hogy ezek a hatások milyen gyorsan jelentkeznek, az már nehezebben megmondható. A Genertel üzleti modellje a szerzési költségek vonatkozásában nem elsősorban a jutalékra épül, ezért a biztosító megjelenése közvetlenül nem hat ki a jutalékokra.

Pénzcentrum:Mekkora beruházás volt a direktbiztosító létrehozása?

Csikós Dániel:
Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. Az alaprendszerek létrehozása, a biztosítóalapításhoz szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtése néhány 100 millió forintos beruházást igényelt.

Pénzcentrum:
Mekkora állományra és díjbevételre számítanak az elkövetkezendő egy évben? Mikorra térül meg a beruházás?

Csikós Dániel: Célul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási váltópiac 10%-ának megszerzését tűztük ki. Ez adott esetben 1,5 milliárd forint díjbevételt is eredményezhet. Számításunk szerint 2011-re prognosztizálható az első pozitív eredmény. A biztosító-alapítás hosszabb távú befektetés, ezzel a tulajdonosunk is tisztában van.

Pénzcentrum:Mikor jelennek meg új termékekkel a piacon?

Csikós Dániel: A tevékenységi engedély kézhezvétele után, idén október végétől tervezzük első termékünk, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bevezetését. Ezt a jövő év folyamán olyan lakossági termékek fogják követni, mint a casco, a lakásbiztosítás vagy az utasbiztosítás. Általánosságban elmondható, hogy azokra a lakossági tömegtermékekre szeretnénk koncentrálni, amelyek alkalmasak a telefonon vagy interneten keresztüli értékesítésre. Ha minden jól megy, jövő év közepén már viszonylag széles termékpalettával fogunk rendelkezni.

Pénzcentrum:Hány saját alkalmazottja van a cégnek? Dolgoznak-e külső beszállítókkal (pl.: call centerek)? Kik a partnereik?

Csikós Dániel:
Cégünket 30 munkatárssal indítjuk el. A piac dinamikájából, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megújítási időszakának 2 hónapra koncentrálódásából adódik, hogy a hívások fogadásához igénybe kell vennünk külső partnerek segítségét. Szerencsére találhatók Magyarországon olyan jól felszerelt, nemzetközi mércével is minőségi szolgáltatást nyújtó call centerek, melyeket szezonálisan be tudunk vonni az értékesítési munkába. Rajtuk kívül természetes partnerünk a Generali-Providencia Biztosító Zrt., mely elsősorban a háttértevékenységek biztosításában nyújt segítséget.

Pénzcentrum:
A forgalmazott termékek menyiben fognak különbözni a Generali termékeitől (márkanév, fedezetek, kapcsolódó szolgáltatások)?

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Csikós Dániel: A Genertel Biztosító Zrt. a magyar biztosítási piac független szereplője, önálló márkanév alatt saját termékeket fejleszt és értékesít. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termék esetében még viszonylag nehezebb egyedi, "direktre" szabott terméket fejlesztenünk, a casco, lakás- és utasbiztosítások esetében már a kockázatok megválasztásában is észrevehetőek lesznek a Genertel specialitások.

Pénzcentrum:Véleménye szerint menyire lehet hatékonyan életbiztosítási termékeket direkt csatornákon keresztül forgalmazni? Milyen termékfejlesztések szükségesek ehhez? A jövőben be kívánnak-e lépni erre a piacra? Ha, igen, ez mikorra várható?

Csikós Dániel: Az, hogy a direkt piac milyen termékekre terjed ki, nagyban függ a piac általános fejlettségétől. Európa nyugati felében is országonként változik a kép. Olaszországban inkább a gépjármű-biztosítás uralja a direkt piacot, Németországban és Angliában már az életbiztosítási piac nem elhanyagolható része is ezen a csatornán keresztül működik. A Genertel egyelőre nem jelenik meg életbiztosítási termékekkel, ezt meg sem tehetné, mivel non-life engedéllyel rendelkezik. Hosszabb távon viszont nagy fantáziát látunk ebben a területben is. Nem elsősorban a jelenlegi hagyományos termékpalettában, hanem direkt csatornára szabott, könnyen érthető befektetési konstrukciók értékesítésében.

Pénzcentrum:Milyen marketingeszközökkel és milyen stratégiával vezetik be az új céget?

Csikós Dániel: A Genertel azt szeretné bemutatni a piacon, hogy hogyan lehet kombinálni a kedvező árat a minőségi szolgáltatással. Ennek kommunikálásához minden lehetséges marketing eszközt megragadunk. Október végén indul a cég bevezető kampánya, időközben elkezdjük a PR munkát és természetesen az online marketing sem maradhat ki. Egy ilyen komplex feladat megoldásához, amelyben az edukációs célú üzeneteket kell márka és termék üzenetekkel kombinálnunk, csak komplex módon foghatunk hozzá

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. január 29. 15:51
Egy, a magyar miniszterelnökkel folytatott sajtóbeszélgetésen résztvevő német újságíró megírta, hogy...
Bankmonitor  |  2023. január 29. 12:20
A jelen gazdasági helyzet nem éppen könnyű terep. Legyen szó bármilyen élethelyzetről, mindenkinek é...
Holdblog  |  2023. január 28. 06:32
Az Európai Unió turisztikai ipara kezd visszatérni a koronavírus-járvány előtti csúcsidőszak szintje...
KonyhaKontrolling  |  2023. január 27. 07:55
Kezdő befektetői körökben az egyik sztár stratégia az osztalékportfólió, online csoportokban már-már...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 30. hétfő
Martina, Gerda
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?