3 °C Budapest

Olcsó kötelezőt akarsz? - Így kell ezt csinálni!

Pénzcentrum
2007. október 16. 05:55

2007. októberében kezdi meg működését a magyar biztosítási piac legifjabb szereplője, a Genertel Biztosító Zrt. Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. A társaság nem-életbiztosítási termékeket fog értékesíteni, 2007-ben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással indít, melyet 2008 folyamán lakossági tömegtermékek (casco, lakás-, utas-, balesetbiztosítás) követnek. A Genertel célja a 2007 végén kötelezőjükkel biztosítót váltók jelentős arányának megnyerése. Az új cég terveiről kérdeztük Csikós Dánielt, a Genertel vezérigazgatóját

Pénzcentrum: Egy "hagyományos" értékesítési csatornához képest mennyivel olcsóbb direkt csatornákon keresztül értékesíteni ugyanazon terméket?

Csikós Dániel: A Genertel a hagyományos biztosítói modellhez képest alternatív megoldást kínál. Elsősorban a telefonon és interneten keresztüli értékesítésre, kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. A máshol megszokott értékesítési és kapcsolattartási formák, a tanácsadói, értékesítési hálózat mellőzése jelentős költségmegtakarítással jár, e megtakarítások jelentős részét pedig a Genertel olcsóbb, versenyképesebb díjak formájában átengedik ügyfeleiknek. Mindezt valószínűleg széles körben fogja üdvözölni a hazai fogyasztói piac is. A nyugat-európai példákat vizsgálva észrevehetjük, hogy a direkt eszközöket használó cégek folyamatos piacrészesedés-növekedést érnek el a klasszikus biztosítókkal szemben, amely trend követendő számunkra is. Arra, hogy mennyivel kedvezőbb egy direkt biztosító díja, nehéz pontosan válaszolni. Általánosítva kijelenthető, hogy az ilyen típusú biztosítók a magasabb hatékonyságnak köszönhetően átlagban 15-20%-kal alacsonyabb díjat kínálnak, mint a "hagyományos" vetélytársaik.

Pénzcentrum:Mekkora díj és jutalékcsökkenés várható rövid és hosszú távon a direktbiztosítók hazai megjelenésének köszönhetően?

Csikós Dániel: Egy biztos, az első direkt piaci szereplő elindulása hatással lesz a piacra. Ugyanez volt tapasztalható az online alkuszok megjelenésének idején is. Hogy ezek a hatások milyen gyorsan jelentkeznek, az már nehezebben megmondható. A Genertel üzleti modellje a szerzési költségek vonatkozásában nem elsősorban a jutalékra épül, ezért a biztosító megjelenése közvetlenül nem hat ki a jutalékokra.

Pénzcentrum:Mekkora beruházás volt a direktbiztosító létrehozása?

Csikós Dániel:
Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. Az alaprendszerek létrehozása, a biztosítóalapításhoz szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtése néhány 100 millió forintos beruházást igényelt.

Pénzcentrum:
Mekkora állományra és díjbevételre számítanak az elkövetkezendő egy évben? Mikorra térül meg a beruházás?

Csikós Dániel: Célul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási váltópiac 10%-ának megszerzését tűztük ki. Ez adott esetben 1,5 milliárd forint díjbevételt is eredményezhet. Számításunk szerint 2011-re prognosztizálható az első pozitív eredmény. A biztosító-alapítás hosszabb távú befektetés, ezzel a tulajdonosunk is tisztában van.

Pénzcentrum:Mikor jelennek meg új termékekkel a piacon?

Csikós Dániel: A tevékenységi engedély kézhezvétele után, idén október végétől tervezzük első termékünk, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bevezetését. Ezt a jövő év folyamán olyan lakossági termékek fogják követni, mint a casco, a lakásbiztosítás vagy az utasbiztosítás. Általánosságban elmondható, hogy azokra a lakossági tömegtermékekre szeretnénk koncentrálni, amelyek alkalmasak a telefonon vagy interneten keresztüli értékesítésre. Ha minden jól megy, jövő év közepén már viszonylag széles termékpalettával fogunk rendelkezni.

Pénzcentrum:Hány saját alkalmazottja van a cégnek? Dolgoznak-e külső beszállítókkal (pl.: call centerek)? Kik a partnereik?

Csikós Dániel:
Cégünket 30 munkatárssal indítjuk el. A piac dinamikájából, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megújítási időszakának 2 hónapra koncentrálódásából adódik, hogy a hívások fogadásához igénybe kell vennünk külső partnerek segítségét. Szerencsére találhatók Magyarországon olyan jól felszerelt, nemzetközi mércével is minőségi szolgáltatást nyújtó call centerek, melyeket szezonálisan be tudunk vonni az értékesítési munkába. Rajtuk kívül természetes partnerünk a Generali-Providencia Biztosító Zrt., mely elsősorban a háttértevékenységek biztosításában nyújt segítséget.

Pénzcentrum:
A forgalmazott termékek menyiben fognak különbözni a Generali termékeitől (márkanév, fedezetek, kapcsolódó szolgáltatások)?

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Csikós Dániel: A Genertel Biztosító Zrt. a magyar biztosítási piac független szereplője, önálló márkanév alatt saját termékeket fejleszt és értékesít. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termék esetében még viszonylag nehezebb egyedi, "direktre" szabott terméket fejlesztenünk, a casco, lakás- és utasbiztosítások esetében már a kockázatok megválasztásában is észrevehetőek lesznek a Genertel specialitások.

Pénzcentrum:Véleménye szerint menyire lehet hatékonyan életbiztosítási termékeket direkt csatornákon keresztül forgalmazni? Milyen termékfejlesztések szükségesek ehhez? A jövőben be kívánnak-e lépni erre a piacra? Ha, igen, ez mikorra várható?

Csikós Dániel: Az, hogy a direkt piac milyen termékekre terjed ki, nagyban függ a piac általános fejlettségétől. Európa nyugati felében is országonként változik a kép. Olaszországban inkább a gépjármű-biztosítás uralja a direkt piacot, Németországban és Angliában már az életbiztosítási piac nem elhanyagolható része is ezen a csatornán keresztül működik. A Genertel egyelőre nem jelenik meg életbiztosítási termékekkel, ezt meg sem tehetné, mivel non-life engedéllyel rendelkezik. Hosszabb távon viszont nagy fantáziát látunk ebben a területben is. Nem elsősorban a jelenlegi hagyományos termékpalettában, hanem direkt csatornára szabott, könnyen érthető befektetési konstrukciók értékesítésében.

Pénzcentrum:Milyen marketingeszközökkel és milyen stratégiával vezetik be az új céget?

Csikós Dániel: A Genertel azt szeretné bemutatni a piacon, hogy hogyan lehet kombinálni a kedvező árat a minőségi szolgáltatással. Ennek kommunikálásához minden lehetséges marketing eszközt megragadunk. Október végén indul a cég bevezető kampánya, időközben elkezdjük a PR munkát és természetesen az online marketing sem maradhat ki. Egy ilyen komplex feladat megoldásához, amelyben az edukációs célú üzeneteket kell márka és termék üzenetekkel kombinálnunk, csak komplex módon foghatunk hozzá

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. december 12. 12:02
A 4iG Csoport szerint nem igaz, amit Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő állított a 4iG M...
Holdblog  |  2025. december 12. 09:38
Korábban írtam arról egy igen hosszú anyagot arról, hogy kik azok a szereplők különböző kontinenseke...
ChikansPlanet  |  2025. december 12. 09:16
Egy új tanulmány szerint a nanoműtrágyák segíthetnek a gazdáknak csökkenteni a környezeti károkat an...
KonyhaKontrolling  |  2025. december 12. 07:45
Sok befektető gondolkozik azon, hogy jobb-e ingatlanba fektetni, vagy inkább egy tőzsdei befektetési...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 13. szombat
Luca, Otília
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?