Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A legtöbb hazai áruházban már felkészültek a karácsonyi rohamra; nemcsak bővített nyitva tartással, hanem különböző akciókkal is várják a vásárlókat. Az egyedi kedvezményeken túl több multi kínál például árgaranciát, sőt, néha még alkudozni is érdemes.
Bár még bő egy hét hátra van advent első vasárnapjáig (november 29.), a legtöbb hazai áruházban már rég felkészültek az ünnepi szezonra és az ilyenkor jellemzően megnövekvő forgalomra. Ahogy az lenni szokott, a láncok nemcsak bővített nyitva tartással és megemelt eladói létszámmal, hanem különböző karácsonyi akciókkal is várják majd a vásárlókat.
A Libri például idén is több kasszával, szezonális plusz munkatársakkal várja a vásárlókat. Ráadásul akcióknak sem lesznek híján Magyarország egyik legnagyobb könyvesbolt-hálózatában. December 1-től többek között törzsvásárlói rendszerüket is átalakítják.
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére korábban, Kovács Péter, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezetője.
A vonatkozó törvény értelmében március 15-e óta vasárnaponként nem nyithatnak ki Magyarországon a kiskereskedelmi egységek - leszámítva a 400 négyzetméternél kisebb, családi kézben lévő üzleteket. A multiknak a jogszabály annyi engedményt tett, hogy egy szabadon választott vasárnap mellett a négy adventi vasárnapon is kinyithatnak. Az első adventi vasárnap 2015-ben november 29-re esik, a második december 6-ra, a harmadik pedig december 13-ra. Aranyvasárnap idén december 20-án lesz.
Az egyedi termékakciók mellett természetesen érdemes az akciós áruhitelekről is érdeklődni, hiszen az ünnepi időszakban szinte minden áruházban elérhetőek a kamat nélküli, pusztán részletfizetést biztosító ún. "ingyenhitelek". De az sem jár majd idén rosszul, aki lemarad a nulla százalékos akciókról; a jelenleg tapasztalható alacsony kamatkörnyezet önmagában is az áruhitelek felfutásának kedvez. A legtöbb piaci szereplő így egyértelműen a hitelkereslet bővülésével számol.
- reagált megkeresésünkre a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft.
Alkudozás vs. árgarancia
A nagy karácsonyi ajándékvásárlási rohamhoz közeledve érdemes felidézni, hogyan próbált meg alkudozni még tavaly a Pénzcentrum egyik hűséges olvasója az egyik legnagyobb magyar elektronikai áruház háztartási-gép osztályán.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- írta korábban olvasónk.
Az eset mindenképp érdekes, hiszen a termék összehasonlító portálokon szereplő árakat az áruházláncok jellemzően nem tudják biztosítani. Piaci szereplőktől származó információink szerint ennek oka elsősorban az, hogy az online kereskedők egy része a szürke zónában tevékenykedik. Így egyedi kedvezményre csak az esetek elenyésző részében van módja az egységeknek.
Ennél viszont sokkal jellemzőbb, és főként legális formája a kérdéskörnek az árgarancia intézménye, amelyet több hazai áruházlánc is alkalmaz. Ennek lényege, hogy amennyiben egy vásárló az egyik üzletben kedvezőbb áron lát egy adott terméket, azt ugyanazon az áron megveheti egy másik áruházban is. Az árgarancia jellemzően valamennyi termékköre érvényes, ebben nincs különbség az áruházak által forgalmazott eszközök között.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








