Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Májusban közel egyharmadát ledolgozta áprilisi zuhanásának a GKI fogyasztói bizalmi indexe. Áprilisi 38 pontos esését ugyanis májusban több mint 11 pontos javulás követte. Az index így - vélhetően a kormányzat által bejelentett járványügyi lazítás hatására - az áprilisi -50 pont után az egyébként még mindig rendkívül pesszimista -38,5 pontra emelkedett.
Egyetlen hónap alatt még sohasem javult ilyen mértékben a GKI fogyasztói bizalmi index, igaz, ez egy még sohasem látott mértékű áprilisi zuhanást követően történt. Utoljára 2013 nyarán volt ilyen alacsony az index szintje. (Az adatfelvétel áprilishoz hasonlóan online történt.)
Áprilisban a legnagyobb mértékben a lakosság munkanélküliségtől való félelme erősödött, s e tekintetben volt a legborúlátóbb a lakosság. Májusban érezhetően enyhült a félelem, de az áprilisi romlásnak csupán egyötödét sikerült korrigálni, s továbbra is messze ez a fogyasztók által legnegatívabbnak érzett tényező.
A legnagyobb mértékben a magyar gazdaság perspektívájának megítélése javult. A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az áprilisinál kevésbé érezte romlónak, a hangulat javulása közel áll a fogyasztói bizalmi index átlagához. Az aktuális megtakarítási képességről alkotott vélemény áprilisban a korábbinál sokkal rosszabb lett, s ez májusban alig javult. Ugyanakkor jövőbeli megtakarítási lehetőségüket az emberek már áprilisban sem érezték sokkal rosszabbnak, mint az előző hónapokban, sőt májusban ez a mutató szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta. Igaz, ennek a szempontnak a megítélése a viszonylag kevés megtakarításra képes személy miatt mindig is viszonylag stabil volt.
Ugyanakkor a jelenlegi és a várható megtakarítási lehetőség megítélése közötti nagy különbség arra utal, hogy a megkérdezettek megtakarítási szempontból a helyzetet inkább átmenetinek, mint tartósnak vélik. Jelentősen visszafogottabb lett májusban a fogyasztók inflációs várakozása, azonban még messze van a márciusi szinttől.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








