Az eredetileg tervezett 838 milliárd forinttal szemben 1685 milliárd forint lehet a költségvetés 2025-ös devizakibocsátása.

Fontos változás élesedik a magyar boltokban: ezt a pénztárcánk is megérzi, érdemes figyelni
A mai naptól az árréscsökkentés a nem élelmiszer-jellegű termékekre is kiterjed. A drogériákban 30 termékkategóriában, így háztartási- és vegyiáruk, tisztálkodási és szépségápolási cikkek esetében az árrés 15 százalékra csökken.
Május 19-től a nyár végéig az árréscsökkentést a háztartási cikkek körére is kiterjesztik, összesen 30 termékkategóriára. Olyan termékekre, mint a mosogatószer, a mosópor, a papír zsebkendő vagy éppen a tusfürdő, amelyeknél jelentős, több mint 30%-os árrés volt azonosítható. A megjelölt termékkategóriákba tartozó adott termékekre a kereskedő legfeljebb 15 százalék árrést alkalmazhat, és az árrés mértéke nem haladhatja meg a 2025. január hónapban alkalmazott átlagos árrés mértékét.
Az intézkedés a háztartási cikkek több mint 40 százalékát értékesítő drogériákra vonatkozik – így például a DM, Rossmann, Müller, Douglas, Azúr, Estée Lauder és Yves Rocher üzletekre. A vegyeskereskedőket – ahol élelmiszer és nem élelmiszer is megtalálható – közvetlenül nem érinti a szabályozás, ugyanakkor a drogériák árcsökkenése fokozza a versenyt, így szélesebb körben is lefelé szorítja az árakat. Ennek hatása már a múlt héten érzékelhető volt, több jelentős kereskedelmi szereplő is széles körben csökkentette az érintett termékek árát.
A kiterjesztés az alábbi 30 termékkategóriát érinti:
- Tisztítószerek: mosogatószer, gépi mosogatótabetta, folyékony súrolószer, általános tisztítószer
- Ruhatisztítási termékek: mosópor, folyékony mosószer, öblítő
- Baba-mama termékek: eldobható nadrágpelenka, hintőpor
- Tisztálkodási termékek: folyékony szappan, szappan, kézfertőtlenítő gél, sampon, tusfürdő, fogkrém, fogkefe
- Szépségápolási termékek: testápoló, golyós dezodor, izzadásgátló stift, dezodor, eldobható borotva, borotvafej utántöltő, borotvahab, borotvazselé
- Intim higiéniai termékek: egészségügyi betét, tampon
- Háztartási papíráru és csomagolóanyag: toalettpapír, papír kéztörlő henger, papír zsebkendő, alufólia
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


