16 °C Budapest
Európai macska egy kézbesítő dobozban. Az új otthon vásárlásának vagy az áttelepülésnek a koncepciója. Kisállat ül egy kartondobozban.

Kétszer annyit vásárolunk ebbő a termékből, mint egy éve: mi történik?

2025. május 6. 21:34

Megduplázódott a kisállat-termékek iránti kereslet az elmúlt évben. A legtöbben egyébként a macskájuknak rendelnek fél órán belüli kiszállítással eledelt, de a különböző bolhairtók is népszerűek a háziállatoknak szánt termékek között – derült ki a foodora a Felelős Állattartás Napjára készített összeállításából.

Folyamatosan növekszik az érdeklődés az állateledelek és állatfelszerelések gyors házhoz szállítása iránt. 2023 és 2025 között megduplázódott az ilyen megrendelések száma a foodorán, ahol kisállatoknak szánt termékek széles választéka, így többek között eledeleket, játékokat és egyéb kiegészítőket is házhoz lehet rendelni. A nemzetközi adatokból az is kiderült, hogy a megszokott állateledelek mellett a kisállat ellátáshoz szükséges többi kelléket, mint a bolhairtót, a kutyapiszokzacskót vagy a macskaalmot, is egyre többen rakják a kosarukba.

2023 és 2025 között, mindkét évben 25 százalék feletti volt a növekedés a kisállatoknak szánt termékek iránt. Ez azt is jelenti, hogy 2023-ban a virtuális kosarak tartalmának csak 3 százalékát tették ki a házikedvenceknek szánt termékek, addig 2025 februárjára ez már 4,5 százalékra rúgott.

Többet rendelnek a macskások

A macskatulajdonosok között az eladások több mint 85 százalékát a különböző állateledelek tették ki, ezek közül is a konzerves állateledelek voltak a legkeresettebbek. A második legnépszerűbb az aeroszolos bolhaírtó, ezt pedig a kutyapiszokzacskók követték.

Az adatokból egyébként az is kiderül, hogy a foodora felhasználók leginkább a macskáknak vásárolnak, hiszen a kifejezetten macskáknak szánt  termékek, például a konzervek és az almok a megrendelések közel 60 százalékát tették ki. Az eladott eledelek közül a lazacos készítmények a legnépszerűbbek.

A magyar piacon is azt vesszük észre, hogy megrendelőink egyre bátrabban rendelnek mást is a foodorán mint melegételt. Ugyan a megrendeléseink nagy részét még mindig a melegétel és a friss élelmiszer kiszállítása fedi le, de a különböző háztartási kellékek, kozmetikumok és kisállatoknak szánt termékek esetén is folyamatos növekedést tapasztalunk. Ez a növekedési trend azt mutatja, hogy felhasználóink már nem csak akkor gondolnak a foodorára, ha vészhelyzet van, például este nyolckor fogyott el a macskaeledel, vagy a mosópor, hanem egyre bátrabban és tudatosabban használják cégünk gyorskereskedelmi lábát a legváltozatosabb élethelyzetekben. Az adatok szerint a macskák után a nyulak a legnépszerűbb házikedvencek a foodorázók között, vidéken Tatabánya és Miskolc jár az élen, míg Budapesten az XIII., IV. és VI. kerületek a legelkötelezettebb kisállattartó foodora felhasználók

- tette hozzá Garay Péter, a foodora ügyvezetője.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 15. csütörtök
Zsófia, Szonja
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 14. 21:18
Pénzcentrum KVÍZ - Teszteld a tudásod!
Naponta friss kvíz kérdések; tudáspróba; tesztek felnőtteknek.
Most nem