Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Szaporodnak a boltok polcain az ilyen élelmiszerek: már most rengetegen veszik, ez még csak a kezdet?
Jelentősen bővül a proteindús élelmiszerek kínálata a hazai piacon, különösen a desszertek kategóriájában. A növekvő fogyasztói igényekre reagálva egyre több gyártó kínál fehérjével dúsított termékeket, azonban ezek egészségügyi hatásai nem minden esetben egyértelműek - írja az Agrárszektor.
Dr. Friedrich László, a MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézetének igazgatója szerint a trend hátterében elsősorban a tudatos táplálkozás térnyerése áll, különösen a fiatalabb generáció körében, akik fokozottan figyelnek a tápanyagbevitelre. Az élelmiszeripar, főként a tejipar innovatív fejlesztéseinek köszönhetően egyre több fehérjedúsított termék jelenik meg a piacon. A tejtermékek különösen alkalmasak a fehérjedúsításra, mivel könnyen kombinálhatók olyan magas fehérjetartalmú összetevőkkel, mint a savófehérje vagy a tejfehérjepor.
A szakértő figyelmeztet, hogy bár a fehérje esszenciális tápanyag, a túlzott bevitel vesekárosodást okozhat. Az optimális napi fehérjebevitel életkortól és fizikai aktivitástól függően változik: míg egy átlagos felnőttnek 0,8 gramm/testtömegkilogramm elegendő, addig sportolóknál ez az érték akár 1,8-2 gramm is lehet. A fehérjék minősége is meghatározó tényező: az állati eredetű fehérjék biológiai értéke általában magasabb (88-94%), mint a növényi fehérjéké (50-70%). Az anyatej és a tojás 100%-os biológiai értékéhez képest például a tej 90-92%-os értéket mutat.
A jövőben várhatóan tovább bővül a fehérjedúsított termékek piaca. Az élelmiszeripar célja a melléktermékekből származó fehérjék hatékonyabb felhasználása és az új feldolgozástechnológiák alkalmazása, amelyek javíthatják a fehérjehasznosulást. A MATE aktívan részt vesz az ezzel kapcsolatos hazai és nemzetközi kutatásokban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








