A Föld napján túl is naponta merül fel a fenntarthatóság kérdése. Egyre több területen, így ma már az ingatlanvásárlás folyamatában is megkerülhetetlen ez a téma.
Megszólalt a német Lidl csúcsvezetője: hangsúlyos változások jönnek, Magyarország is érintett
Amali Bunter, a Lidl Németország fenntarthatósági vezetője egy interjúban beszélt arról, milyen célokat tűzött ki a vállalatcsoport, amelyeket el szeretnének érni 2030-ra. A fenntartható táplálkozásra való összpontosítást a "Planetary Health Diet" elv vezérli, amely a "nettó nulla célok" elérése érdekében a fehérje-átállást hangsúlyozza. A kezdeményezés vitákat váltott ki az iparágban. Nemrég a Pénzcentrum a hazai FMCG-szektor nagyobb szereplőit is megkérdezte a témában, akik mind arról számolotak be, hogy valóban átalakul a fogyasztási szerkezet, így kiemelten figyelik a nemzetközi példákat is, hogy milyen irányt vehet a hazai kiskereskedelem.
Mint arról itt a Pénzcentrumon is beszámoltunk, október 11-én a Lidl Németország merész lépésre szánta el magát: saját márkás vegán termékcsaládjának, a Vemondónak az árait a hasonló állati eredetű termékek áraihoz igazította. Ez a döntés hullámokat keltett az európai kiskereskedelemben, és más szupermarketeket is arra ösztönzött, hogy kövessék a Lidl példáját Németországban és azon kívül is. Ezek között van a Kaufland, az Aldi Süd, a Penny és a BILLA, amelyek mind különböző árképzési kezdeményezéseket jelentettek be.
A New Food Hub nemrégiben közzétett videójában a ProVeg International beszélgetést folytatott Amali Bunterrel, a Lidl Németország fenntarthatósági vezetőjével. A beszélgetés középpontjában a Lidl döntésének okai álltak. Bunter elárulta, hogy a Lidl elkötelezett a tudatos táplálkozás - az egészséges és fenntartható étrend - népszerűsítése mellett. Ez az elkötelezettség három fő pillérre épül: egészséges táplálkozás, fenntartható táplálkozás és a fogyasztók elkötelezettsége.
A fenntartható táplálkozásra való összpontosítást a "Planetary Health Diet" elv vezérli, amely a "nettó nulla célok" elérése érdekében a fehérje-átállást hangsúlyozza.
Ezért a Lidl elemezte jelenlegi termékkínálatát, hogy megértse a növényi és állati eredetű fehérjék arányát. Ezen adatokkal felvértezve ambiciózus célokat tűztek ki 2030-ra, és jelentős lépést tettek e célok elérése felé azzal, hogy elkötelezték magukat az árparitás mellett. Ez azt jelenti, hogy a Lidl több mint 3200 németországi üzletében a vásárlók a Vemondo termékcsalád termékeit ugyanolyan alapáron veehetik meg, mint az egyenértékű állati eredetű fehérjeforrásokat.
Bár a kezdeményezés elindítása óta még korai hosszútávú következtetéseket levonni, Bunter elismeri, hogy ez egy bátor lépés, amely vitákat váltott ki az iparágban - pontosan azt, amit reméltek. Elégedettségét fejezte ki, hogy más német kiskereskedők is követik példájukat, de hangsúlyozta, hogy még sok munka vár rájuk az árparitás és a jelenlegi adatok megértése terén a jövőbeli célok meghatározásához.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A németországi Lidl döntése fontos lépés a fenntartható táplálkozás előmozdítása felé. Ahogy a Lidl és más kiskereskedők folytatják ezt az átalakító utat, az árparitás melletti elkötelezettségük a változás hajtóerejeként szolgál. Az ilyen kezdeményezések által generált viták aláhúzzák a fenntartható és tudatos táplálkozással kapcsolatos hosszú távú célok eléréséhez szükséges közös erőfeszítések szükségességét.
A következő hónapok és évek kritikusak lesznek, mivel a Lidl-hez hasonló kiskereskedők figyelemmel kísérik az árparitással kapcsolatos döntéseik hatását, és haladnak egy olyan jövő felé, ahol a fenntartható táplálkozás válik normává. Így van ez Magyarországon is, ahol az FMCG-szektor szereplői a Pénzcentrumnak elismerték, hogy komoly átalakulás figyelhető meg a fogyasztási szerkezetben, azaz egyre tudatosabban étkeznek a magyarok is, és ezt a piaci statisztikák is igazolják. Erről itt írtunk részletesen:
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Felejthetetlen olimpiai megnyitót ígér a NOB elnöke
- Rendőrnek adta ki magát, hogy pornográf felvételeket csaljon ki kislányoktól
- Eldurvult a Gáza-párti tiltakozás az amerikai egyetemeken, már rendőröket kellett bevetni – videók
- Máris kap 6 milliárd dollárnyi új amerikai katonai felszerelést Ukrajna
- Megvan a Liverpool új edzője
- Brit tankert ért húszi támadás a Vörös-tengeren