Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Idén a virágtermelők dolgát is nehezítette a rendkívüli szárazság és a meredeken emelkedő költségek is, viszont még így is jó minőségű, hazai virágokkal találkozhatunk az őszi szezonban az árusoknál. Hiánytól nem kell tartani, az árak viszont valamivel magasabbak lehetnek.
Treer András, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetének elnökségi tagja, a Flora Hungaria nagybani virágpiac szakmai tanácsadója a VG-nek elmondta: a keresztény kultúrkörben mindenszentekkor a krizantém a meghatározó virág, ez azonban nem csak a hagyományoknak köszönhető. Ez az a növény ugyanis, amely ebben az időszakban – melegebb és hűvösebb időjárás esetén is – jól érzi magát.
Magyarországon a professzionális kertészetek mellett mintegy háromezer család foglalkozik mellékállásként krizantémok nevelésével. Az idén a nagy hőség és a csapadékhiány megnehezítette a krizantémtermeléssel foglalkozó kertészetek és családi gazdaságok dolgát. A szélsőséges időjárás ellenére a szezon kezdetére a korábbiakhoz hasonló mennyiség kerül a piacra a virágból, az idén is mintegy 17 millió szál krizantém - legnagyobb része egyszálas, a csokros, apróbb virágú növényből pedig 1,5-2 milliót állítanak elő hazánkban.
A szakember szerint az árak valamelyest magasabbak az idén, a drágulás mértéke ugyanakkor más termékekhez mérten nem nevezhető túlzónak. A kertészetek kénytelenek voltak élni az áremelés lehetőségével, a termelési költségek ugyanis nagyot nőttek, de mivel a virágboltok nagyobb árréssel dolgoznak, így lehetőségük van arra, hogy valamelyest fékezzék az árak emelkedését, így a vásárlók vélhetően kisebb mértékű drágulással találkoznak majd. A kereskedők attól tartanak, hogy a túl magas ellenértékek miatt a vevők elfordulnak a termékeiktől. Treer András szerint a virágárusok azt remélik, hogy a kiemelt ünnepkörökben – mint a mindenszentek és a karácsony – nem érződik a keresletcsökkenés, a visszaesés pedig csak a köztes időszakokra korlátozódik majd.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








