Mivel egyre többen ajándékoznak játékot gyerekeknek húsvét alkalmából, az eMAG-nál idén fellendült ezek forgalma.
Idén a virágtermelők dolgát is nehezítette a rendkívüli szárazság és a meredeken emelkedő költségek is, viszont még így is jó minőségű, hazai virágokkal találkozhatunk az őszi szezonban az árusoknál. Hiánytól nem kell tartani, az árak viszont valamivel magasabbak lehetnek.
Treer András, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetének elnökségi tagja, a Flora Hungaria nagybani virágpiac szakmai tanácsadója a VG-nek elmondta: a keresztény kultúrkörben mindenszentekkor a krizantém a meghatározó virág, ez azonban nem csak a hagyományoknak köszönhető. Ez az a növény ugyanis, amely ebben az időszakban – melegebb és hűvösebb időjárás esetén is – jól érzi magát.
Magyarországon a professzionális kertészetek mellett mintegy háromezer család foglalkozik mellékállásként krizantémok nevelésével. Az idén a nagy hőség és a csapadékhiány megnehezítette a krizantémtermeléssel foglalkozó kertészetek és családi gazdaságok dolgát. A szélsőséges időjárás ellenére a szezon kezdetére a korábbiakhoz hasonló mennyiség kerül a piacra a virágból, az idén is mintegy 17 millió szál krizantém - legnagyobb része egyszálas, a csokros, apróbb virágú növényből pedig 1,5-2 milliót állítanak elő hazánkban.
A szakember szerint az árak valamelyest magasabbak az idén, a drágulás mértéke ugyanakkor más termékekhez mérten nem nevezhető túlzónak. A kertészetek kénytelenek voltak élni az áremelés lehetőségével, a termelési költségek ugyanis nagyot nőttek, de mivel a virágboltok nagyobb árréssel dolgoznak, így lehetőségük van arra, hogy valamelyest fékezzék az árak emelkedését, így a vásárlók vélhetően kisebb mértékű drágulással találkoznak majd. A kereskedők attól tartanak, hogy a túl magas ellenértékek miatt a vevők elfordulnak a termékeiktől. Treer András szerint a virágárusok azt remélik, hogy a kiemelt ünnepkörökben – mint a mindenszentek és a karácsony – nem érződik a keresletcsökkenés, a visszaesés pedig csak a köztes időszakokra korlátozódik majd.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert