A nyaralási szokásokra nem volt jelentős hatása annak, hogy 2007 szigorúbb volt a korábbi éveknél. A felnőtt magyarok 30 százaléka idén is elment nyaralni valahova legalább egy hétre. Azok aránya, akik idén kevesebbet költöttek nyaralásra, mint tavaly 9 százalék, ám pont ugyanennyien vannak azok is, akik az idén többet költöttek, mint 2006-ban. A legtöbben belföldön nyaraltak, és a költések átlaga 113 ezer forint - derül ki a Marketing Centrum felméréséből.
Az augusztus közepén megkérdezett 18 évnél idősebb magyarok 22 százaléka már volt valahol nyaralni legalább egy hétig, 8 százalékuk pedig azt mondta: mostanában fog elmenni. A nyaralás leginkább pénzkérdés: az alsó jövedelmi negyedbe tartozók körében mindössze 4% a nyaralók aránya, a felső negyedben viszont 62 százalék. A jövedelmi helyzeten túl természetesen az életkor is számít. Továbbá a lakóhely is. A fővárosiak 44 százalékával szemben a kisebb vidéki városokban, illetve kistelepüléseken élőknek mindössze 24 százaléka ment el legalább egy hétre valahova idén nyáron. A megyeszékhelyeken 36% a nyaralók aránya.
A nyaralók 87 százaléka csak egy nyaralási helyszínről számolt be, 9 százalékuk kétféle helyen is nyaralt, 4 százalékuk pedig három vagy több helyen is.

A nyaralók 39 százaléka a Balatonon (is) volt, és szintén 39 százalék azok aránya, akik belföldön, de nem a Balaton partján (is) nyaraltak. A Horvát tengerparton a nyaralók tizede, más tengerpartokon pedig 14 százalékuk járt. Végül külföldön, de nem tengerparton a nyaralók 12 százaléka töltött el legalább egy hetet.
A nyaralásra költött pénzek pár ezer és 800 ezer forint között szóródtak, és az átlag 113 ezer forintnak adódott. A Balaton parti nyaralásokra átlagosan 106 ezer forintot költöttek a válaszadók, a Horvát tengerparton 204 ezer forintot, más tengerpartokon pedig 231 ezer forintot. A legolcsóbban azok nyaraltak, akik belföldön, de nem a Balaton partján pihentek. Ők átlagosan 83 ezer forintot költöttek. Végül a külföldi, de nem tengerparti nyaralások átlagosan 156 ezer forintból jöttek ki.
A megkérdezettek 61 százaléka azt mondta: tavaly sem nyaralt, és az idén sem, 21 százalékuk pedig ugyanannyit költött idén mint tavaly is: átlagosan 105 ezer forintot. A 18 évnél idősebbek 9 százaléka viszont többet költött idén, mint tavaly, és e körben 136 ezer forint a nyaralásra fordított összegek átlaga. Végül szintén 9 százalék azok aránya, akik az idén szerényebben nyaraltak (vagy nem nyaraltak) mint tavaly. Ők átlagosan 93 ezer forintot költöttek el az idei szezonban.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legtöbb pénzt a 30-44 éves nyaralók költötték el: átlagosan 124 ezer forintot. A 60 évnél idősebb nyaralók viszont csak 87 ezer forint költöttek, a 18-29 éves nyaralók is megoldották a nyaralásokat átlagosan 107 ezer forintból, noha éppen e körben a leggyakoribb az, hogy többféle helyen is jártak.
| említette | költés átlag | |
| Balaton | 39% | 106 eFt |
| Horvát tengerpart | 10% | 204 eFt |
| más tengerpart | 14% | 231 eFt |
| belföld, de nem Balaton | 39% | 83 eFt |
| külföld, de nem tengerpart | 12% | 156 eFt |
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








