Rendkívüli kedvezményeket ígérő reklámjaival a Bétex Kereskedő és Szolgáltató Zrt. megtévesztette a fogyasztókat - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés miatt a vállalkozás 5 millió forintos bírság megfizetésére köteles.
A GVH amiatt indított eljárást a Bétex ellen, mert vélelmezte, hogy a társaság rendkívül magas árkedvezményeket ígérő, a médiában folyamatosan közzétett hirdetései megtéveszthetik a fogyasztókat. A versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Bétex által nyújtott kedvezmények alapja a gyakorlatban soha nem alkalmazott "normál" ár volt. Az összehasonlító árként áthúzva jelölt, illetve a kedvezmény kiszámítási alapját képező árak, kalkulált árak, amelyeket a Bétex beszerzési árai, költségei és haszonkulcsa alapján állapított meg. A GVH feltárta, hogy a vállalkozás 2006-ban 9 hónapban tartott akciót. Valamennyi akciós időszak legalább egy hónapig tartott.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a Bétex piaci részesedése viszonylag alacsony, akciósnak mondott árai a vizsgált időszakban a versenytársak áraihoz képest valóban kedvezőek voltak, illetve, hogy a vállalkozást eddig még egyszer sem marasztalta el a versenyhatóság. Súlyosító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Bétex üzletpolitikája volt a különösen kedvező árakat ígérő hirdetések közzététele. Mindezek miatt a Bétex 5 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.