A GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatásából kiderül, hogy Magyarországon általában jellemző a nyugalomra és a biztonságra való törekvés, különösen a nők körében. A felmérésből továbbá kiderül, hogy a nők a fogyasztás terén hedonistábbak a férfiaknál, és bár minden második nő számára örömet szerez a vásárlás, többségük mégis a fogyasztás csökkentésének szükségessége mellett áll ki.
A GfK Életstílus kutatás eredményeinek tanúsága szerint Magyarországon általában erős a biztonságra, a nyugalomra való törekvés a felnőtt lakosság körében, ám ezek az értékek még erősebben jelennek meg a nők esetében. A férfiak ugyanakkor Magyarországon a karrierre és az anyagi jólétre fogékonyabbak. A megkérdezett nők mintegy 85 százaléka számára fontosabb családja, mint önmaga. Emellett a nők ugyanilyen arányban vallják azt, hogy elsősorban „önmagukhoz szeretnének hűek maradni”, nem pedig úgy élni, mint mások. Míg a férfiak saját bevallásuk szerint inkább a jelenre összpontosítanak, addig a nők figyelme nagyobb arányban irányul a jövőre. A megkérdezettek több mint háromnegyede – nők és férfiak egyaránt – elfogadja a dolgokat úgy, ahogy alakulnak, és nem keresik mindig az újat. (Azaz életükben a folyamatosság játszik nagyobb szerepet szemben a változással.) A férfiakhoz képest a gyengébbik nem nagyobb arányban (48 százalék) hisz egy fölötte álló hatalomban, Istenben, mint magában az emberiségben. Ugyanígy jellemzőbb a nőkre (48 százalékos arányban), hogy szeretnek elszakadni, elmenekülni a realitástól, például szeretik, ha a TV kiragadja őket a hétköznapokból.
A fogyasztáshoz kapcsolódó értékek tekintetében nincs éles különbség a két nem között. A megkérdezettek mintegy 80 százaléka szavaz inkább a beolvadásra – ők azok, akik nem igazán szeretnek „kilógni a sorból”, fogyasztásukban követik a többséget, és nem számít nekik, hogy „másnak esetleg már van ugyanolyan”. Kissé meglepően a nők között kisebb arányban (80 százalék) vannak jelen azok, akik inkább azzal értenek egyet, miszerint „azt kell megvenni, amire szükség van”. A férfiak mintegy 85 százaléka van ezen a véleményen, míg a maradék 15 százalék szerint „azt kell megvenni, ami tetszik”. Mindkét nem képviselőinek közel 55 százaléka vallja, hogy mindig figyel környezete véleményére, és kisebbséget jelentenek azok, akik „nem figyelnek a locsogásra”.
Míg a megkérdezett hölgyek mintegy fele állítja azt, hogy számára a vásárlás örömöt jelent, addig megközelítően 65 százalékuk ért egyet a fogyasztás csökkentésének szükségességével.
Lényeges különbség a két nem között, hogy míg a férfiak 60 százaléka maga szereli az elromlott dolgokat, a nők körében csak 37 százalék vállalkozna erre, a többiek inkább megjavíttatják őket.
S hogy a vásárlásnál a minőség vagy a mennyiség a fontosabb? A férfiaknak mintegy 58 százaléka inkább a minőséget helyezi előtérbe, míg a nőknél kissé alacsonyabb, 50 százalék körüli ez az arány.
A kutatás arra is kitért, hogyan képzelik el az emberek a jövő ideális italát, élelmiszerét, ruhaanyagát.
A jövő ideális itala, a nők és férfiak közel azonos aránya szerint egyértelműen az, amely „megtízszerezi a szellemi képességeket”. Érdekes, hogy „széppé tevő italt” bár nagyobb arányban vennének a hölgyek, mint a férfiak, ez a szempont a hölgyek esetében is utolsó helyre szorult, és csupán 10 százalékuk jelölte meg ezt kívánatos jellemzőként. A jövő ideális élelmiszere tízből hat nő és ugyannyi férfi szerint is: „tartósítószert és adalékanyagot nem tartalmazó bioélelmiszer”. A jövő ideális ruhaanyagával kapcsolatosan pedig a kényelmi szempont dominál: a nők és férfiak leginkább olyan anyagot vennének szívesen, „amely egy új szálnak köszönhetően gyűrhetetlen és vasalást nem igényel”.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








