4 °C Budapest

10 milliós dumabérlet

Pénzcentrum
2005. október 12. 14:46

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. október 11-én hozott döntésében megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a "VitaMax Dumabérlet" tarifacsomag és a "Vodafone 90-800" tarifacsomag mellé választható "Hétvégi és Esti opció" egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival kapcsolatban. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. október 11-én hozott döntésében megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomag és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival kapcsolatban. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 15-én vezette be a „Vodafone Dumabérlet”-et, azon belül a „VitaMax” díjcsomagcsalád tagjaként a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomagot és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció”-t.
A „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomag havi 2.250 Ft-ért 1.000 perc lebeszélhetőséget tartalmazott, amelyet a Vodafone hálózaton belüli és belföldi vezetékes telefonhálózatba irányuló normál díjas hívásokra lehetett felhasználni hétvégén (szombat-vasárnap 0-24 óráig, kivéve a hétvégére eső munkanapokat), illetve munkaszüneti és pihenőnapon. A 2005. augusztus 31-ig megrendelhető díjcsomagot a Vodafone 2005. szeptember 1-től „VitaMax Uno” tarifacsomagra váltotta át.
A „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” esetén az ügyfelek a 2.000 perc egyik felét (1.000 percet) munkanapokon este 21 órától reggel 7 óráig, míg a másik felét (1.000 percet) hétvégén (szombat-vasárnap 0-24 óráig, kivéve a hétvégére eső munkanapok), munkaszüneti és pihenőnapon beszélhetik le a Vodafone hálózatába és helyi vezetékes hálózatba indított, normál díjas hívásokkal.
A Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 16-től április 3-ig széleskörű reklámkampányt folytatott a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomag és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” népszerűsítése érdekében.
A Versenytanács megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat.
A Versenytanács megállapította, a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott,
- az akció lejártával a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomagot automatikusan „VitaMax Uno” díjcsomagra módosítja,
- az akció csak a Vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.
A bírság összegének meghatározása során a Versenytanács figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben három olyan versenyfelügyeleti eljárás indult fogyasztók megtévesztése miatt, amely jogsértés megállapításával zárult.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem