A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2011 elején eljárást kezdeményezett a GVH-nál a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére: a GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a TVE.
A Calgon egy 2010-ben sugárzott TV reklámban azt állította, hogy a vízkőoldóként az ecet hatástalan és ártalmas lehet a a mosógépekre. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta környezetbarát alternatívaként népszerűsíti az ecetet, utánanéztek az állítás megalapozottságának. 2011. február elején nyílt levélben fordultak a Calgon hazai forgalmazójához, a Reckitt Benckiser Kft-hez, amelyben arra szólították fel a céget, hogy igazolja a reklámban elhangzott állítások valóságtartalmát.
A Calgon forgalmazójától kapott választ a TVE nem tartotta kellőképpen megalapozottnak, pontosítást kértek, és egyúttal megtévesztő reklám gyanújával eljárást kezdeményeztek a Gazdasági Versenyhivatalnál.
Több mint másfél év várakozás után hozott döntést a GVH. Az eljárás alatt a Versenytanács arra a következtetésre jutott, hogy a vállalt nem tudja alátámasztani azt az állítását, miszerint az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, valamint az sem, hogy az ecet rozsdásodást okozhat.
"A Versenytanács megállapítja, hogy a Reckitt Benckiser (Magyarország) Termelő és Kereskedelmi Kft. 2010. augusztus 2-től 2010. november 21-ig alkalmazott kereskedelmi gyakorlatával fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított amikor, az általa a Calgon vízlágyító termék népszerűsítésére közzétett hirdetésekben valótlan állításokat tett az ecet mosógépben való használatát illetően, ezáltal saját termékének adott célra való alkalmasságát, annak előnyeit a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon jelenítette meg."
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé