A ByteDance, a TikTok kínai anyavállalata cáfolja, hogy szándékában állna eladni az alkalmazást.
Kíváncsi vagy, mennyit keres egy ismert magyar influenszer a TikTokon? Cikkünkből kiderül, hány forint haszon lehet Schobert Lara, Hollósi Jázmin vagy Szender Milán egy-egy TikTok-videóján. Akár 100 ezer forintot is megkereshetnek a legmenőbb magyar TikTokerek.
A TikTok nem csak a világban, hanem hazánkban is egyre népszerűbb: a Z-generáció körében az egyik legkedveltebb közösségi média alkalmazás, de az idősebb generációk tagjai is egyre szélesebb körben ismerik, használják. De nem csak amiatt érdekes a TikTok, mert a kamaszok rá vannak kattanva a rövid vicces, siralmas, cuki, stb. videókra, hanem mert az egyik leggyorsabban fejlődő alkalmazás jelenleg a világon, és itt is megjelentek az influenszerek, és nyomukban a mezei tartalomgyártók is. Akik nem csak a nézettségért pakolgatják fel a pár másodperces videókat. Hanem pénzért. Nade mennyi pénzért?
A TikToknak idén májusi adatok szerint 800 millió aktív felhasználója van világszerte, így a közösségi média platformok közötti népszerűségi rangsorban nem egészen négy év alatt (2016-ban indult Kínában) a 9. helyre kúszott fel megelőzve a Pinterestet, LinkedIn-t, Snapchatet, de még a Twittert is. Felhasználóinak 41%-a 16 és 24 év közötti kamasz vagy fiatal felnőtt. Nuheadz idei TikTok kutatása szerint Magyarországon elsősorban a 11 és 18 év közöttiek körében népszerű a TikTok (76%), a 18-24 évesek is jelentős számban használják (20%), a 25 év felettiek felhasználók száma egyelőre nem számottevő (4%).
A Google Trends statisztikái szerint viszont Magyarországon is rengetegen kíváncsiak rá, mennyit kereshetnek 1-1 TikTok videóval. Azonban ez, ahogy pl. a YouTubeon is, attól is függ, hogy mekkora a rajongói tábora a csatornának, mennyire aktív a tartalomgyártó, mennyien nézik, kedvelik a videóit. Egyáltalán hány videója van eddig és milyenek a statisztikái. Ez alapján egy kalkulátor is megmondja, hogy mennyit érhet az adott felhasználó 1-1 videója. Természetesen ezek csak becsült adatok, hiszen teljesen véletlenszerű, hogy mi robban be következő hónapban: egy rohanó dagadt macska lassított felvételben vagy egy földre ejtett fagyi.
Mennyit keresnek az ismert magyar TikTokerek?
Megnéztük néhány ismert magyar TikTok-sztár statisztikáit, és azt láttuk, hogy nem feltétlenül az keresi a legtöbbet, akinek a legtöbb követője van. A begyűjtött lájkok és a videók száma sokkal többet számít a kalkulátor által számított összegek alapján (a számítás mindig egy -tól -ig összeget határoz meg).
Látható, hogy a legtöbb feltöltött videóval és legtöbb lájkkal Schobert Lara rendelkezik, viszont Hollósi Jázminnak van a legtöbb követője, több mint 699 ezer. Jázmin azonban videóival a számítás szerint 42-106 ezer forintot tudna megkeresni, míg Lara 65-164 ezret is kereshet egy videóval. Jázminnál Szender Milán videói is többet érnek, 45-113 ezret, pedig videók számában csak a harmadik helyen áll a rangsorban.
Ez alapján, aki már nagyjából 1500 videót feltöltött már, begyűjtött több mint 20 millió lájkot, és több mint 300 ezren követik, az már 100 ezer forintot is kereshet egyetlen videón. Természetesen ez nem úgy történik, hogy posztolja a videót, és azonnal megjelenik a számláján a fizetség, hanem majd jóváírásra kerül az alapján, mennyire taksálja a TikTok a videót.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az is látható az adatokból, hogy egy 100 ezres követőtáborral, túl a 150. videón már 1-1 feltöltött tartalom 10-20 ezer forintot is hozhat a konyhára. Természetesen ehhez nem elég mindig csak feltölteni egy random videót - az influenszerség ugyanolyan komoly munka, mint más vállalkozás, csak itt a termék, márka maga az ember. Stratégia, üzleti terv, ötletek nélkül a TikTokon se viheti sokra senki.
Mivel keresik valójában a magyar TikTok-influenszerek a pénzt?
A TikTok-videósoknak alapvetően három fajta bevétele lehet itthon a NuHeadz Talent Management szakértője szerint: az egyik az említett product placement (vagy termékelhelyezés) - fizetett tartalom. Ezeket, hasonlóan a hagyományos influencer hirdetésekhez, hosszas egyeztetés, szerződéskötés előzi meg. Itt a szakértők szerint azok vannak előnyben, akiket valamilyen ügynökség képvisel, mert rajtunk keresztül sokkal biztonságosabb egy hirdetés elhelyezése valamelyik TiKTok videósnál.
Arra is van lehetőség, és láthatunk is példát, hogy a TikToker a saját termékeit hirdeti, adja el. Illetve a harmadik bevételi forrás az lehet, hogy az influenszerek egyre gyakoribb szereplői rendezvényeknek, közönségtalálkozóknak. Ezekért a megjelenésekért is kérhetnek pénzt.
Tehát nyilvánvalóan a TikTok sem egy aranytojást tojó tyúk, ahová csak töltögetik fel a videóikat az emberek, és rengeteg pénz hullik az ölükbe - a TikTok-bevételekért ugyanúgy meg kell dolgozni, mintha máshogy keresnék a pénzt, csak kívülről tűnhet gyerekjátéknak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- München is behúzza a kéziféket: drasztikus sebességkorlátozás jön
- Voldoimir Zelenszkij: nem ismétlődhet meg a csernobili atomkatasztrófa
- Megnyílt a jegybank "titkait" feltáró kiállítás
- Több millió eurónyi hamisított terméket foglaltak le a pénzügyőrök
- Fellépnek az egész uniót súlyosan érintő népbetegség ellen
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák