Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
A 2024-es üzleti évben némi átrendeződés történt a legnagyobb hazai drogérialáncok, a dm, a Müller és a Rossmann piaci pozíciójában. A dm tovább erősíti vezető pozícióját, a Müller szárnyalása és a Rossmann visszaesése pedig új dinamikát teremtett a versenyben. A friss beszámolók szerint a mindössze 34 üzlettel rendelkező Müller már megelőzte a Rossmannt adózott eredmények terén, míg a dm már az "átlagbérek" terén is, ha egy hajszállal is, de átvette a vezetést.
Nagy fordulat következett be 2024-ben a legnagyobb hazai drogérialáncok versengésében a cégek friss beszámolói alapján. Már tavaly is úgy tűnt, a három meghatározó lánc - a dm, a Müller és a Rossmann - erőviszonyai átrendeződőben vannak: a korábbi éveket a dm dominanciája jellemezte belföldi nettó árbevételt tekintve, szorosan a sarkában a Rossmann-nal, a kisebb bolthálózattal rendelkező Müller pedig jellemzően a még a nagyobbak árbevételének a felét sem érte el. Az utóbbi három évben a dm egyre inkább ellépett a vetélytársaktól. Ami viszont az adózott eredményeket illeti, a Rossmann visszaesése és a Müller növekedése azt eredményezte, hogy a 2023-ban beérte, 2024-ben pedig meg is előzte a piros kentaurt.
Az üzleti évről szóló beszámolók szerint 2019-ben adózott eredmények alapján még a dm volt a harmadik a sorban. 2020-ban már egy hajszállal megelőzte a Müllert, mely azóta is a harmadik helyen állt a rangsorban 2024-ig. A dm 2021-ben nagy növekedéssel el tudott lépni a Müllertől és a Rossmannt kezdte közelíteni. 2022-ben - visszaeséssel, de mégis - megőrizte a második helyet. 2023-ban viszont úgy kilőtt a dm adózott eredménye, hogy messze megelőzte a Rossmannt és a Müllert. Ez 2024-re csökkent, elsőbbségét azonban megtartotta. Addig viszont a Müller megelőzte a Rossmannt 2024-ben.
Ha pedig megnézzük, hogy az eddigi évek árbevételei és adózott eredményei hogyan növekedtek a cégek korábbi évi teljesítményéhez mérve, akkor az látszik: árbevételét tekintve is a dm könyvelhetett el legmagasabb növekedést tavaly, nyomában a Rossmann és a Müller. Mindhárom lánc kisebb növekedést ért ugyanakkor el, mint a 2023-as üzleti évben. Adózott eredmény terén a dm-nél nagy visszaesés látszik, igaz nagy volt a bázis, mert 2022-ről 2023-ra szinte dupláztak. A Rossmannál is visszaesés látszik, akárcsak a megelőző üzleti évben, a Müller viszont növekedést könyvelhet el.
Már nem a Rossmannál lehet a legjobban keresni
Az üzleti beszámolókból nemcsak az árbevétel és az adózott eredmény derül ki. Az is látszik, hány főt foglalkoztattak a cégek átlagosan, illetve mennyi pénzt költöttek bérekre. Ez alapján számolhatunk egy átlagos foglalkoztatott/bérköltséget, ami nagyságrendileg elárulja, hogy melyik drogérialáncnál lehet több vagy kevesebb az átlagbér. Hangsúlyozzuk, hogy ebben az összegben benne van a felsővezetők bére egészen a hierarchia legalján lévő dolgozókig, és tényleg csak hozzávetőleges szám, nem szabad tehát "készpénznek" venni.
Az utóbbi öt évben mindig az látszott: a dm foglalkoztatja a több dolgozót, de a Rossmann-nál jobbak a bérek. A tavalyi üzleti évben ez megdőlt: még mindig a dm-nél dolgoznak a legtöbben, viszont az utóbbi években jelentősen növelték a bérköltségre fordított összegeket, így "átlagbér" tekintetében beérték és egy hajszállal előzik is mostanra a Rossmannt.
A dm előretörése abban is megmutatkozik, hogy már több mint 3200 főt foglalkoztat, amennyit a Müller és Rossmann együttvéve sem. A bolthálózat terjeszkedése is árulkodhat arról, melyik drogéria áll most az élen a versenyben. A ROSSMANN Magyarország Kereskedelmi Kft. 2024 februárjában nyitotta meg 250. üzletét az Árkád bevásárlóközpontban az Örs vezér terén. A vállalat tavaly ünnepelte 30 éves magyarországi jelenlétének évfordulóját is, egy áprilisi bejelentés szerint 390 millió eurós beruházással 253 új üzlet megnyitását tervezik, ebből 75 üzletet Németországban, a többit külföldi működési területén, többek között Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Albániában, Koszovóban, Törökországban és Magyarországon is. Jelenleg 258 boltjuk üzemel Magyarországon.
A dm-drogerie markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelenleg 263 üzletet üzemeltet Magyarországon a honlap szerint, tehát alig nagyobb a bolthálózata a Rossmannál. A vállalat története hazánkban ugyancsak 1993-ban indult: július 8-án nyitották első üzletüket Budapesten. A Müller Drogéria Magyarország Bt. 2007-ben kezdte meg terjeszkedését Magyarországon, mára pedig 34 üzlettel rendelkezik, kettővel többel, mint tavaly. Ehhez képest nagyot léptek elő az árbevételi versenyben.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








