Az Otthon Start miatt több alpiacon korábban soha nem látott szintre esett vissza az alku tere.
Naponta nő a káosz a budapesti utakon: most kiderült, milyen pofonegyszerű lenne a megoldás
Évente akár 25%-kal nőhet a kézbesített csomagok száma az e-kereskedelem gyors bővülésének köszönhetően. Ez a közúti forgalomra és a belső kerületek parkolási helyzetére nézve egyaránt komoly kihívásokat jelent. Az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szerint hosszú távon olyan kiszállítási elosztópontok (mikrohub-ok) létrehozása jelenthet megoldást Budapest számára, amelyeket meghatározott feltételek mellett bármely futárcég igénybe vehet. Ez a modell Prágában már bizonyított: az eddigi tapasztalatok alapján az elosztópontok a kiszállítással járó forgalom és a parkolási terhelés csökkentéséhez egyaránt hozzájárulnak.
Az e-kereskedelem évek óta folyamatos bővülést mutat, az online rendelések forgalma tavaly 15%-kal nőtt, és ezzel párhuzamosan nő az igény a házhoz szállításokra is. A házhoz szállítás ma már a mindennapi vásárlási élmény része, a gyors és pontos kézbesítés pedig a fogyasztói elvárások alapja lett. Ezzel együtt azonban a közúti forgalomban résztvevők száma is emelkedik, az elmúlt tíz évben 24%-kal nőtt a gépjárművek száma, ami egyre gyakrabban okoz torlódásokat és parkolási nehézségeket.
Ennek a problémakörnek a kezelésében segíthet a városi logisztikára és fenntartható kézbesítésre specializálódott technológiai vállalat, a DODO szakértői szerint a kiszállítási elosztópontok (ún. mikrohub-ok) létrehozása, amely már több európai városban, köztük Prágában is hatékony megoldásnak bizonyult.
Közös célok: gyorsabb kézbesítés, élhetőbb város
A városi kiszállítási elosztópontok olyan kisebb, a futárcégek által közösen használt logisztikai bázisok, ahonnan a csomagok továbbítása a belső kerületekben környezetbarát, kis helyigényű járművekkel – például elektromos cargokerékpárokkal – oldható meg. Ezek az elosztópontok segítik a csomagelosztást a belvárosba irányuló forgalom csökkentése mellett, miközben a futárok munkáját is megkönnyítenék. Az ilyen pontokból induló rövidebb, optimalizált útvonalak révén kevesebb járműre van szükség, így a közúti terhelés és a parkolóhely-igény egyaránt csökkenthető.
„A városi logisztika fejlesztése mindannyiunk közös érdeke: a cél, hogy a kézbesítések gyorsak, pontosak és fenntarthatóak legyenek, miközben a városi életminőség is javul. Pontosan ezért részesítjük előnyben a fix időablakhoz kötött kézbesítést – egy modellt, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy megválasszák a kézbesítés napját és időpontját. A DODO olyan megoldásokat keres, amelyek egyszerre támogatják a futárok mindennapi munkáját és a város közlekedési céljainak hosszú távú teljesülését” – mondta Préda Máté, a DODO magyarországi vezetője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy pozitív európai példa, amely Budapesten is működhet
Európa több nagyvárosában – például Prágában, Berlinben és Madridban – már sikeresen üzemeltetnek hasonló városi elosztópontokat. A tapasztalatok szerint ezek az infrastruktúrák nemcsak a közlekedést tehermentesítik, hanem hozzájárulnak a kibocsátás-csökkentési célok eléréséhez is.
A DODO szakértői szerint a fővárosban a közúti forgalmat és a parkolást érintő kihívások az alábbi megoldások alkalmazásával kezelhetőek eredményesen:
- új városi kiszállítási elosztópontok létrehozása a belső kerületekben,
- környezetbarát járművek és elektromos megoldások használatának ösztönzése,
- valamint a digitális útvonal- és forgalomtervezés szélesebb körű alkalmazása.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








