A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Egyre nagyobb nehézséget okoz a kereslethiány, a cégek negyedének veszélyezteti a működését – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményéből. Az infláció és a magas energiaköltségek még ennél is több vállalkozást hátráltattak az elmúlt fél évben, miközben a szakember- és az alapanyaghiány már kevésbé van jelen a mindennapokban. Az energiaköltségek csökkentésére a cégek felének már van terve, első helyen a korszerűsítés áll.
Az elmúlt fél évben sem lélegezhetett fel a kkv-szektor. A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index kutatásunk legutóbbi eredménye szerint továbbra is az infláció (37%) és az energiaköltségek (34%) hátráltatták leginkább a cégek működését az elmúlt 6 hónapban. Ezt követően azonban jelentősen átrendeződött a sorrend.
Az árfolyamváltozást (28%) jelölték meg a cégvezetők az üzletmenetet nehezítő tényezők között a harmadik helyen, ami főként a kis- és középvállalkozásokat érintette érzékenyebben. Az infláció következtében az adók, járulékok és a béremelés is egyre nagyobb terhet ró a cégekre, már minden negyedik vállalkozásnak okoz problémát a mindennapi működésben, további 24 százaléknak pedig a kereslethiánnyal is szembe kellett néznie. Utóbbi két tényezőnél azt látjuk, hogy negyedévről negyedévre egyre hangsúlyosabbak, ilyen magas arányokra az elmúlt 3 évben nem volt példa az index történetében, még a koronavírus alatt sem
– részletezte az eredményeket Rammacher Zoltán, a vállalat kkv marketing és értékesítés vezetője. A kutatás arra is rávilágít, hogy most már csak a kkv-k ötödének okoz problémát megtalálni a megfelelő szakembert (22%), holott 2 éven keresztül, 2020 és 2022 között rendszerint az első helyen szerepelt az akadályozó tényezők rangsorában. Emellett az alapanyagellátás is feltehetően gördülékenyebb lett az év első felében, mert már ez sem befolyásolja markánsan az üzletmenetet.
Az energiaköltségek csökkentése érdekében minden második kkv tervez lépéseket tenni a nyári időszakban. Elsősorban az energetikai rendszerek, berendezések korszerűsítésében gondolkodnak (17%), minden nyolcadik vállalkozásnál azonban a klíma, illetve a világítás korlátozásával, míg minden tizedik vállalkozásnál a szabadságolások nyárra ütemezésével igyekeznek faragni a költségekből.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal
- Csak a szél zavar bele az újabb évszakváltásba
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon