A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Szinte napról-napra jelennek meg az új termékek és szolgáltatások a piacon, így ha te is úgy érzed, hogy kitaláltál valamit: nem vagy ezzel egyedül. Azonban ekkora termék dömpingben nehéz kitűnni, és nehéz elkezdeni a vállalkozást is. Ráadásul a termék bevezetése előtt rengeteg kérdésre és problémára kell választ találnunk. Hogyan vágjunk bele a vállalkozásba, ha új terméket hoznánk a piacra?
Naponta számos terméket dobnak a piacra. A bevezetés előtt azonban minden terméknek meg kell felelnie a keresletnek és kínálatnak. Nehéz ebben a versenyben elindulni, éppen ezért egyre több termék jelenik meg a közösségi finanszírozási oldalakon. Nem reménytelen a helyzet, hiszen rengeteg olyan innováció forgatta már fel a piacot, amelynek első sikereit a közösségi finanszírozás adta meg. Ezzel ugyanis nem csak új vevőkre tehetünk szert, de szinte azonnali módon fel is tudjuk mérni a piacunkat is.
Rengeteg közösségi finanszírozási oldalon jelenhetünk meg termékünkkel Európában és Amerikában egyaránt. Most azonban már Magyarországon is próbálkozhatnak a vállalkozók, hiszen megnyílt a Brancs közösségi finanszírozási oldal, ahol a magyar vállalkozók kerülnek az előtérbe. Szuper ötletek, technológiai innovációk tudtak így megvalósulni, midezt úgy, hogy a vállalkozó elkerülhette a banki hitel felvételét az induláshoz. Az oldalon már be is futottak az első kampányok, így valóban érdemes azon gondolkodni, hogy a közösségi finanszírozás megfelelne -e a mi ötletünknek.
De hogyan használhatjuk a közösségi finanszírozást akkor, ha új terméket szeretnénk a piacra dobni? Erre a kérdésre kereste a választ az Entrepreneur magazin, akik 6 pontban össze is szedték, hogy miért érdemes itt próbálkozni.
Piac felmérése
A közösségi finanszírozás remek eszköz arra, hogy felmérjük a piacot. Akár start-up-ról beszélünk, akár már egy meglévő vállalatról, ezzel a módszerrel pénzszerzés közben figyelhetjük azt, hogy mennyire készült fel a piac az ötletünkre, mennyire van rá szükség és mi a hiba benne. Ha az ötlet ugyanis ráveszi a támogatókat arra, hogy beszálljanak az üzletbe, az eleve azt jelenti, hogy ők bíznak a termékben.
A vásárlót is bevonja a fejlesztésbe
Ha lehetővé tesszük az ügyfelek számára, hogy részt vegyenek a kreatív folyamatokban, az segíti őket abban, hogy ők is magukénak érezhessék a terméket, és visszajelzéseket adjanak arról, hogy mivel lehetne a meglévő terméket akár jobbá tenni. Potenciális ügyfelek segítenek abban, hogy elmondják, mire van szükségük, mivel lehetne jobb a termékünk. Így a közösségi finanszírozás olyan embereket is bevon, akik maguk is érdekeltek a termék sikerében.
Egyben kutatás is
Hagyományosan a vállalatok termék-és piackutatást végeznek, mielőtt új terméket dobnának a piacra. A tesztelés, piackutatás költséges, ráadásul az adatok gyűjtése némi logisztikát is igényelnek. A közösségi finanszírozási kampányokban viszont szinte azonnali visszajelzéseket kapunk arról, hogy hogyan reagál a piac a termékünkre, ez pedig hatalmas előnyt jelent egy kezdő vállalkozó számára. A közösségi finanszírozás esetében az adománygyűjtő projektet támogató emberek többsége már a termék felhasználója, vagy a vállalat szószólója. Amikor megkapják a terméked prototípusát, vagy első nagy tételben gyártott termékét (az online adománygyűjtés támogatásának zálogaként), számíthatsz néhány nagyon lényeges visszajelzésre arról, hogy mit gondolnak valójában a termékedről.
Javulhat vele a termékünk
Minden piacra kerülő terméknek volt prototipusa. A közösségi finanszírozás hatékony módja annak, hogy összegyűjthessük az első vásárlók véleményét, panaszait, és ezáltal megoldásokat találjunk ki. A továbbfejlesztett termék koncepcióját elindítva pedig megkérhetjük a vásárlókat, hogy segítsenek a fejlesztésben, és teszteljék a terméket. Ez később az új vásárlókat is meggyőzi arról, hogy a termék jó, a kampányod pedig megbízható.
Követheted vele a termék alakulását
Kutatási eszközként is használhatjuk a közösségi finanszírozást, ahol összehasonlíthatjuk a végterméket az új termékkel. A piaci tesztelés ezzel rövidebbre zárhatjuk, és alapvetően a jobb terméket tudjuk majd a piacra dobni. Ráadásul ingyenes marketing eszközként is használhatjuk a közösségi finanszírozói platformot, ami szintén növeli a termékünk ismeretségét. Ha a kampány 45 napra szól, az legalább 45 nap ingyenes reklám, ami egyébként hatalmas összegeket emésztene fel. Ezen kívül a tevékenység adatokat szolgáltat arról, hogy hány támogatónk volt, hányan nézték meg a kampányunkat, ami szintén segíthet abban, hogy megfigyeljük, egyáltalán életképes -e az ötletünk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Bevonja a piacot és a közösséget
A közösségi finanszírozás nem csak a kampány ideéig tart, hiszen a kampány lezárása után a vásárlók velünk maradnak a közösségi médián keresztül is. Küldhetünk nekik frissítéseket a termékekkel kapcsolatban, megoszthatjuk velük üzletünk alakulását. A folyamatos kommunikációt a vásárlók is értékelik, emlékezetessé teszi a vállalkozást, ami miatt a későbbiekben sikeresebb lehet a vállalkozásunk is.
Itthon is érdemes belevágni
A Brancs közösségi finanszírozási oldal indulásával látható, hogy a magyarok nyitottak erre a finanszírozási formára. Turcsán Tamás, újságíró, innováció és startup vállalkozás tanácsadó, kommunikációs szakértő elmondta, hogy a közösségi finanszírozás definiálásának sokféle útját-módját találták ki az innovátorok, de alapvetően mégiscsak a közösség erejét használó önfinanszírozásról beszélünk.
Nagyon egyszerű a definíció, hiszen vagy terméket vásárolunk, vagy részesedést valamilyen cégben, de működik még charity alapon, amikor támogatást gyűjtenek egy jó ügyre. Borzasztó egyszerű az egész rendszer. Fogyasztóként megnézem, hogy mi az, ami tetszik, és annak adok pénzt. Vállakozói oldalról pedig ez a legegyszerűbb módja a pénzszerzésnek, de nagyon oda kell figyelni a projekteknek, hogy mit és hogyan kínálnak a leendő vásárlóiknak
-emelte ki Turcsán Tamás, aki hozzátette, hogy valóban, a közösségi finanszírozás egy marketingmódszer is.
A legtöbb esetben arra is jó a dolog, hogy megnézzük, hogy egyáltalán van-e piacunk. Mert ha nincs piacunk, akkor semmink sincs. Ha egy terméket ilyen módon sem vesznek meg, nagy kedvezménnyel, elővásárlásban, akkor valószínűleg később sem fogják megvenni
- tette hozzá. Mint mondta, az emberek a saját igényeiknek megfelelően működtetik a közösségi finanszírozási kampányukat. Nagyon sokan nagyon egyszerű célokat tűznek ki maguk elé, és ez nagyon jó. Egyszerű üzenet, egyszerűen átadható.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé