A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Egyre alacsonyabb a nem fizető vállalati számlák aránya Magyarországon, ma 10 számlából már 8 időben kiegyenlítésre kerül. A cégek közti nemfizetés hatalmas problémát tud okozni, ugyanis a vállalat működésképtelensége mellett akár elbocsátásokra is sor kerülhet. Mindenképp pozitívum, hogy a magyar vállalatok várakozása optimista ezzel kapcsolatban.
Az időben kifizetett számlák aránya 2014 óta folyamatosan nőtt, a magyar átlag most 78 százalék. Azaz egyre kevesebb a késedelmes számla az EOS reprezentatív felmérése szerint - mondta el Kraszna Tamás, a vállalat sajtótájékoztatóján. A kutatásban közel 3600-an vettek részt. Európai szinten a vállalatok folyamatosan csökkentik a fizetési határidejüket, Magyarországon ez nem változott.
Határidőn belül a számlák 78 százaléka kerül kifzetésre, 18 százalékot késéssel fizetnek, 4 százalékot pedig ki sem fizetnek. Kelet-Európában a késedelmes számlák aránya 21 százalék, azaz javuló tendencia mutatkozik. A magyar vállalatok optimistábbak abban a tekintetben, hogy a fizetési szokások javulni fognak. A nemfizetések kockázata azért jelentős, mert akár elbocsátásokkal is járhat a megkérdezett vállalatok szerint, de akár árnövekedéshez is lehet. Voltak azonban vállalatok, akik a céget is veszélyben érezték a nemfizetés miatt.
Európai szinten a vállalatok 42 százaléka vesz igénybe követeléskezelőt, Magyarországon ez azonban 51 százalék volt, és itt is jelentős növekedést látunk tavaly óta. A magyar vállalatok nagy része jobban fél a mesterséges intelligenciától, mint Európa - sokkal inkább féltik a hazai vállalatok a munkahelyeket, mint a külföldiek.
A digitális fizetési módot csak a vállalatok 28 százaléka kínálja fel: ezek legnagyobb része az online átutalások teszik ki, de megjelentek a mobilos fizetések és az e-wallet-ok is. A magyar cégek 57 százaléka mondja azt, hogy a digitalizáció szintje nálunk magas vagy nagyon magas. A felszólítások folyamata nagyrészt digitalizált a vállalatok 50 százalékában (de ez magában foglalja az SMS-értesítéseket is a lakossági üzletágban).
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








