Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivőj az eset kapcsán felhívta a figyelmet a tudatos fogyasztói magatartás fotósságára.
Egyre alacsonyabb a nem fizető vállalati számlák aránya Magyarországon, ma 10 számlából már 8 időben kiegyenlítésre kerül. A cégek közti nemfizetés hatalmas problémát tud okozni, ugyanis a vállalat működésképtelensége mellett akár elbocsátásokra is sor kerülhet. Mindenképp pozitívum, hogy a magyar vállalatok várakozása optimista ezzel kapcsolatban.
Az időben kifizetett számlák aránya 2014 óta folyamatosan nőtt, a magyar átlag most 78 százalék. Azaz egyre kevesebb a késedelmes számla az EOS reprezentatív felmérése szerint - mondta el Kraszna Tamás, a vállalat sajtótájékoztatóján. A kutatásban közel 3600-an vettek részt. Európai szinten a vállalatok folyamatosan csökkentik a fizetési határidejüket, Magyarországon ez nem változott.
Határidőn belül a számlák 78 százaléka kerül kifzetésre, 18 százalékot késéssel fizetnek, 4 százalékot pedig ki sem fizetnek. Kelet-Európában a késedelmes számlák aránya 21 százalék, azaz javuló tendencia mutatkozik. A magyar vállalatok optimistábbak abban a tekintetben, hogy a fizetési szokások javulni fognak. A nemfizetések kockázata azért jelentős, mert akár elbocsátásokkal is járhat a megkérdezett vállalatok szerint, de akár árnövekedéshez is lehet. Voltak azonban vállalatok, akik a céget is veszélyben érezték a nemfizetés miatt.
Európai szinten a vállalatok 42 százaléka vesz igénybe követeléskezelőt, Magyarországon ez azonban 51 százalék volt, és itt is jelentős növekedést látunk tavaly óta. A magyar vállalatok nagy része jobban fél a mesterséges intelligenciától, mint Európa - sokkal inkább féltik a hazai vállalatok a munkahelyeket, mint a külföldiek.
A digitális fizetési módot csak a vállalatok 28 százaléka kínálja fel: ezek legnagyobb része az online átutalások teszik ki, de megjelentek a mobilos fizetések és az e-wallet-ok is. A magyar cégek 57 százaléka mondja azt, hogy a digitalizáció szintje nálunk magas vagy nagyon magas. A felszólítások folyamata nagyrészt digitalizált a vállalatok 50 százalékában (de ez magában foglalja az SMS-értesítéseket is a lakossági üzletágban).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak