1 °C Budapest

Feltámad a legendás magyar márka

2010. november 30. 04:42

Senior és Méta: a klasszikus magyar márkák újra a piacon Két régi/új retro márka jelent meg az elmúlt hetekben a magyar piacon. A Senior és a Méta valaha a TV Torna hivatalos sportruházat-szállítója volt, termékeiket leginkább a Skála Coop boltokban lehetett megvásárolni. Újjáélesztői szándéka szerint a fiatalok mellett a szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztály is vevő lesz az ötletre.

A Senior és a Méta a nyolcvanas évek kultikus szabadidőruha-márkái voltak: sportoláshoz ajánlott ruhadarabjaikat a magyarországi konfekciógyártás legfontosabb termékeiként tartották számon. A Senior-t legtöbben a televízió közkedvelt családi műsorából, a TV Tornából ismerték, míg a Méta a Skála Coop áruházak sportruházati osztályán hódított.

Fotó: seme.hu
Legendás márkák
A nyolcvanas években a Senior Váci Kötöttárugyár készítette Magyarország legnépszerűbb szabadidőruháit. A sikeres és folyamatosan fejlődő üzem 2700 embernek adott munkát és évente mintegy 6-7 millió konfekcionált terméket állított elő. A folyamatos fejlődés lehetővé tette, hogy fiókgyárakat hozzanak létre. Nemcsak hazánkban, de a határon túlra is rendszeresen exportálta termékeit: Anglia, Ausztrália, Kisázsia, Franciaország, Hollandia és a környező országok is szerették megbízható minőségét, még az Adidas is Vácott gyártatta szabadidőruháinak egy részét.

Az ezredfordulóra a gyár termelése elapadt a textilipart sújtó nemzetközi válság miatt így 2000-ben felszámolás alá került.

1982-ben Méta International néven a Skála-Coop áruházak saját márkát hoztak létre, melyet csak áruházláncukban lehetett megvásárolni. Sportruházaton kívül konfekciótermékeket, törülközőt, táskákat, sőt kozmetikumokat is gyártottak. 1986-ra már több mint 154.000 terméket értékesítettek évente.

A magasabb vásárlóerővel rendelkezőket célozták meg sportruháikkal és az ő sportolási szokásaikhoz terveztek/gyártottak ruhákat és kiegészítőket. Az 1980-as években élte fénykorát, aztán az európai textil válság hatására nyomtalanul eltűnt.


A mai divattrendeket követve egy fiatal magyar vállalkozó döntött úgy, újra felfedezi a két magyar márkát, így a régi formákat követve, de a mai kor követelményeinek megfelelve magyar szabadidőruhák gyártásába kezd. A hajdanán közkedvelt márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatalokból álló tervezőcsapat dolgozik: fotósok, grafikusok és az irányzat iránt elkötelezett tervezők.

"Tinédzserként kerestük és viseltük a két márka szabadidőruháit: tetszett a fazon és, hogy magyar termék volt. A streetwear (sportos utcai ruházat -a szerk.) stílus kedvelői gyakran hordták a 80-as évek sportruháit, de sajnos a mi időnkben már nem lehetett kapni ezeket a termékeket. Így fiatal felnőttként arra gondoltunk, hogy újra gyártjuk kisebb változtatásokkal, modernizálással. Ez a két márka volt a legnagyobb akkoriban, így tinédzserként mi is ezekről értesültünk először, ezeket kerestük turkálókban, nagyszülőknél. Ráadásul volt egy ikonikus hatása, lecsapódása a márkáknak a társadalomban. Ha a '80-as évek bizonyos miliőjében akarják ábrázolni az embert, akkor biztosan ráadnak egy Senior melegítőt" - nyilatkozta a Pénzcentrum.hu kérdésére Belicza Bea, a gyártó SeMe Original Kft. képviselője. (A cég a márkanevek kizárólagos használója.)

Az értékesítés néhány hete indult, egyelőre csak interneten keresztül lehet termékeket rendelni. Beliczai Bea elmondta: szeretnének saját márkaboltokat nyitni az ország különböző városaiban, de fiatal vállalkozásként ez még várat magára, mivel egy ilyen beruházás rendkívül megdrágította volna a termékek árait.

Mivel magyar terméket előállítani a textiliparban rendkívül nehéz és költséges, ezért az internetes áruházban látták a költségek visszaszorításának lehetőségét. Távolabbi céljuk, hogy stabil, minőségi magyar terméket készítsenek, amit a határon túl is hordanak, és büszkén viszik termékeikkel Magyarország jó hírét.

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A termékkollekció jelenleg szabadidő felsőkből és nadrágokból áll, de a kollekció megújítása folyamatos: tervezik pólók, kapucnis pulóverek, nyári ruhák és kiegészítők gyártását is. 


A SeMe Original Kft-tőlnem csak a fiatalok vásárolnak, hanem a fiatal felnőttek és az idősebb korosztály is. Meglepő, hogy a mai 18-20 éveseknek nem kell bemutatni a márkákat, mert ismerik és örömmel fogadják, hogy újra elérhető modernebb modellekben.

Az NDK-tól Csehszlovákiáig dübörög a retrobiznisz

Húsz évvel a KGST felbomlása és a Vasfüggöny lehullása után is tovább élnek az egykori szocialista országok legendás márkái. Igaz, csak hatalmas erőfeszítéssel, vagy egy még hatalmasabb külföldi befektető segítségével képesek talpon maradni az egyre gyorsuló fogyasztási versenyben.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 12. csütörtök
Gabriella
50. hét
Ajánlatunk
AAAAAAAAAAAAA
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33