2008. januárjától új módszertan alapján készíti el az ECOSTAT a konjunktúra-felmérést a hazai vállalkozások körében. A legfrissebb felmérés szerint romlott a gazdasági hangulat, amely legfőképpen a kedvezőtlen gazdasági kilátásokkal, s a makrogazdaság bizonytalanabb fejlődési esélyével indokolható.

Az elmúlt 3 hónap során a 100 nagyvállalat 39 százalékánál következett be termelésnövekedés, miközben majdnem minden tizediknél ezzel ellentétes folyamat volt tapasztalható. Növekedést a vállalatok 22 százaléka feltételezett, 30 százalékuk március végéig csökkenő termelést feltételez. A szektor fejlődését a TOP-100 vállalat megítélése szerint a gyenge hazai vásárlóerő, a magas adóterhek, valamint a szakember-hiány akadályozza.
2008. első negyedévében a döntően hazai tulajdonú, kevésbé tőkeerős és versenyképes kkv-k nem számítanak rövid távú lehetőségeik javulására. 2007. utolsó negyedévében 29 százalékuk tapasztalt termelésnövekedést, míg 34 százaléknál következett be termeléscsökkenés.
A kkv-k szerint vállalkozásuk működését döntően a hazai vásárlóerő szűkülése, a magas munkáltatói terhek és a túlzott adóelvonás akadályozza. A kisvállalkozások beruházási hajlandósága nem változott, 37 százalékuk nyilatkozott pozitívan az egy éven belül megvalósítandó fejlesztésekről.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








