Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
Egyre jobban közeledik a határidő: május 31-én ugyanis eltűnnek a SZÉP kártyákra 2015-ben feltöltött összegek. A hamarosan lejáró pénzeket elkölthetjük többek között: szállásra, étkezésre, sportolásra, de akár egyéb szórakozásra is, ez pedig most igazán jól jöhet az előttünk álló 4 napos hosszú hétvégén.
A bankok tapasztalatai szerint sokan az utolsó pillanatra hagyják a SZÉP kártyáikon lévő összegek elköltését. Olyan nagyon sokáig azonban már nem szabad várunk, hiszen azokat a pénzeket, amiket a munkáltatók még 2015-ben utaltak a SZÉP kártyánkra,
Mi lesz azzal a pénzzel, ami a kártyákon marad?
A fel nem használt összegeket a SZÉP kártyát kibocsátó intézmény köteles visszautalni a munkáltatónak, akitől a feltöltés érkezett.
- tudta meg a Pénzcentrum az OTP banktól.
A K&H banknál tavaly, a 2014-ben feltöltött összeg mindössze fél százaléka veszett el, míg az MKB banknál 164 millió forintot nem költött el a 27 ezer jogosult. Az elmúlt évekhez képest nem volt nagy eltérés, a kártyákon maradt összegek az 5-6 ezer forint körül mozogtak a banknál.
- tette hozzá a bank.
Mennyit kell még mostanában elkölteni?
- A K&H SZÉP kártyákon még 400 millió forint vár elköltésre idén májusig.
- Az MKB Baknál a 2015-ben feltöltött 12,5 milliárdból mindösszesen 576 millió forint vár még elköltésre. Mintegy 35 ezer munkavállalónak van még május 31-én lejáró egyenlege.
- Az OTP SZÉP kártyáin még közel 3 milliárd forint 2015-ben kiutalt juttatás pihen, és közel 200 ezer munkavállaló lehet érintett.
Mire használhatjuk fel ezt a pénzt?
A május végi határidőig még két hosszú hétvége is vár ránk: április 14-17-ig 4 napot pihenthetünk egyhuzamban, míg április 29- május 1 között 3 napot.. Ez a két hosszú hétvége pedig kiváló alkalom arra, hogy elköltsük a SZÉP kártyákról a lejáró pénzösszegeket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- Érdemes tudunk, hogy a szabadidő és rekreációs alszámla nem csupán uszodákban, fürdőkben vagy különböző kulturális szolgáltatásokra, hanem például speciális gyógyászati technikákra és bizonyos egészségügyi vizsgálatokra is költhető, de mehetünk belőle állatkertbe vagy élményparkba is.
- A vendéglátás utalványrészből szintén strandolhatunk és gondoskodhatunk az ellátásunkról, ebédről, vacsoráról.
- A szálláshely alszámlából akár előre is lefoglalhatjuk és kifizethetjük a tervezett utazásunk szállásköltségeit. Emellett pedig ezt a kártyatípust költhetjük utazásszervezési szolgáltatásra, gyógyfürdő- illetve strandbelépőre is.
Hova, mennyiért?
Aki a mostani hosszú hétvégén utazna el valahova, annak nem árt sietnie, hiszen hamar betelnek a legjobb helyek. Persze még mindig találhatunk fillérekért is szállásokat. A Pénzcentrum körképe szerint például egy Siófoki panzióba 1400 forintért pihenthetünk meg egy éjszakára - az árban persze az ellátás nincsen benne. Balatonlellén pedig egy apartmanos szállás 1 500 forintba kerül egy éjszakára, míg a Kiskunmajsai Thermál Motelbe 1 750 forintba kerül egy éjszaka ellátás nélkül.
Aki fürdőzni menne a fővárosban, annak a Széchenyi Gyógyfürdőben hétvégén 5 600 forintot kell fizetnie a napi belépőért, amihez kabinos öltöző is jár. A Rudas Gyógyfürdőben pedig a napi kabinos gőzbelépő pedig 3 700 forintba kerül. De akár Aqua Worldben is fizethetünk a SZÉP kártyánkkal. A családi egész napos belépő itt 2 felnőtt és 2 (14 év alatti) gyermek részére például 10 490 forintba kerül.
Az állatkert meglátogatása is jó program lehet a hosszú hétvégén. A Fővárosi Állat- és Növénykertbe a felnőtt belépő 2 800 forintba kerül, míg a 2-14 év alatti gyermekeknek 1 900 forint. A diákjegy 2 000, a nyugdíjas pedig 2 300 forintba került, 2 éves kor alatt pedig a belépés díjtalan.
MTI Fotó: Kovács Attila
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








