2019. november 17. vasárnap Hortenzia, Gergő

Ezt kapják 2,4 millióért a nagycsaládosok: teszteltük a 7 személyes Fiat Doblót


Nagyon fut a nagycsaládosok autóvásárlási programja: 2,5 milliónyi ingyenpénzt kapnak autóvásárlásra a nagycsaládosok - de maximum a vételár felét lehet ezzel fedezni. Így jöhet ki, hogy egy zsírúj Fiat Doblót már 2,4 millió forintért el lehet hozni a kereskedésektől. A Pénzcentrum kipróbálta az egyik legolcsóbb családi dobozos kocsit. Arra voltunk kíváncsiak, mit lehet ennyi pénzért kapni a mai piacon, és azt is megnéztük, valóban befér-e hét ember.

Valósággal dübörög a nagycsaládosok autóvásárlási programja, főképpen az olcsóbb modellek kapósak: ugye a legalább 3 gyerekes családok 2,5 millió forintos (de legfeljebb a vételár felére kiterjedő) állami támogatást igényelhetnek új, 7 üléses autó vásárlására. Így pedig akár kevesebb, mint 2,5 millió forintért lehet autóhoz jutni. Mindenki a Dacia Lodgy-t emlegeti, ha erről az árkategóriáról van szó, de sokan "fáznak" a francia-román gyártó modelljeitől - ugyanakkor annak a legfapadosabb verzióját már 2 millió forint körüli áron is meg lehet venni. Nekik jelenthet alternatívát a Fiat Dobló, amit akár már 2,4 millió forintért is el lehet hozni.

A Pénzcentrum egy hétig nyüstölte a Trekking verziót, amit állami támogatással 4,7 millió forintért lehet megvásárolni. Ez a csomag a legteteje a modellnek, szériában van a könnyűfém felni, az érintőképernyős főegység (USB-vel, MP3 lejátszással, Bluetooth-szal), és egyebek mellett a multikormány is. Ugyebár a Doblót egy melós kocsiból avanzsálták át családi autóvá, és tettek bele még egy harmadik üléssort - az viszont érthetetlen, hogy a több mint 30 centivel hosszabb Dobló Maxiból miért nincs hétüléses.

Szóval egy munkásautóból kreált családi egyterűt kínál a Fiat azoknak, akik Dacia helyett valami mást szeretnének a legolcsóbb árkategóriában, de ennek számos előnye van. Egyfelől, ülések nélkül hatalmas a raktér: 790 literes, de az ülések lehajtásával ez akár 3200 literre is feltornászható. A helyre tehát nem lehet panasz, legalábbis a csomagtér tekintetében. Mondjuk, némi kényelmetlenség, hogy a hátsó ablakot külön nem lehet kinyitni, így pedig lehetetlen közel állni a falhoz, ha pakolni akarunk a Doblóba, mivel a nehézkes ajtó felnyitásához több mint egy méternyi helyre van szükség. B-terv lehet, hogy az utastérből dobáljuk be a cuccokat, ha mondjuk ránk áll valaki a parkolóban, de valljuk be, ez sem túlzottan praktikus.

Szigorúan három gyerekkel

A Dobló azoknak tökéletes autó, akiknek három gyermekük van, és nem terveznek többet életvitelszerűen szállítani, ugyanis a leghátsó sorban szinte semmi helye nincsen a lábnak, maximum nagyon kicsi gyerkek férnek el kényelmesen. Ráadásul a csomagtérből is rengeteg helyet elvesznek: még összecsukott állapotban is igencsak lecsökken a rendelkezésre álló tér, kivenni őket pedig kicst bonyolultnak tűnik - nem is próbálkoztunk vele.

Szóval, három gyerekkel még teljesen oké a Dobló, és a csomagtérrel sem lesz gondod, ha a plusz két ülést egyszerűen kiveszed, és csak akkor szeded elő a garázs mélyéről, ha nagyon nagy szükséged van rá. Ellenben a hellyel másutt nincs gond, a hátsó (azaz középső, ha minden ülés bent van) sorban kényelmesen el lehet férni, és a praktikus tolóajtóknak - na megy a magas kialakításnak - hála beszállni is nagyon egyszerű. A sofőr pedig kellemesen magasan ülhet, a kilátsra sem lehet panasz, ahogyan az ülés is teljesen korrektül meg van csinálva.

Rengeteg a rekesz, de valami hibádzik

Egy jó családi kocsihoz méltóan a Dobló utasterében rengeteg kisebb-nagyobb rekeszt találunk, amelyekbe lehet pakolászni: ezzel csak az a baj, hogy például  a mobiltelefonunkat nem tudjuk hová tenni. Ugyanis a telót az ember nem szívesen teszi az ajtózsebbe - főképpen, ha amúgy tölteni is kellene USB-ről. A pohártartó is kiesik, ahogyan az ülések közti rekeszek is, azokba a nagyobb tepsifonok nem férnek bele, így marad a müszerfal tetején kialakított, csúszásgátlós felület. Ide pedig egy meleg nyári napon nem túl egészséges felrakni a telefont. Szóval valamilyen telefontartót még külön érdemes beszerezni.

Apropo mobil, ha az ember némi töltést szeretne adni az okostelefonnak az USB-porton keresztül, egyből rájön, hogy azt sem tették túlzottan praktikus helyre:  a kimenet a váltónál kapott helyet, így ha egyesbe, vagy hátramenetbe akarnánk tenni az autót, akkor könnyen bele lehet gabalyodni a kábelbe.

Összességében a minőségérzetre nem lehet panasz a beltérben. Nyilván meg lehet említeni a gyakran feltűnő, fekete, ormótlan műanyagokat, de ebben az árkategóriában ez bocsánatos bűn. Ahogyan a kicsit az előző évszázadot idéző, digitális klímakonzollal is meg lehet barátkozni - egyébként teszi a dolgát, kényelmesen lehet kezelni.

De a jó dolgokat is ki kell emelni: a hasonló kategóriájú autókra jellemző nyikorgásokat, zörgéseket például sikerült a nullára redukálni, ami dícséretes. Ahogyan műszerfal is kifejezetten hangulatos, az 5 colos érintőképernyős középkonzol pedig tovább növeli a minőségérzetet. És nem mellesleg kitűnően, akadásmentesen működik a Tomtom navigáció, ahogyan a többi funkció is könnyen kezelhető rajta - csak nincs magyar nyelvű menü. Ha mást nem is, de a tolatókamerát mindenképpen ajánlatos berendelni, egy ekkora autónál praktikus tud lenni.

Összegzés

A teszt végén a kollégák is arra jutottak, hogy a Dobló minőségben többet nyújtott, mint amire számítottak egy olcsó családi dobozostól. A tesztautónkban lévő 1,6-os dízel multijet motor is meglepően dinamikus, még 100 fölött sem fárad el. És a fogyasztása sem olyan egetrengető: mi 7-7,5 liter körül jártunk vele. Elég masszív, gyerekbiztos konstrukciónak tűnik, ami a világból is kiviszi a családot. Ugyanakkor hét személyt csak ritkán szállítsunk vele, leghátra akkor se üljön be túl nagy utas - mi a videóban kipróbáltuk, hogy nektek ne kelljen.

Az újautó vásárlási program jó lehetőség azoknak a családoknak, akik lecserélnék a kocsit, de nincs elég pénzük egy zsírúj verdára, és ár-érték arányban a Dobló elég erős versenyző a piacon. Ahogyan fentebb is írtuk, a legalapabb verziót már 2,4 millió forintért el lehetne hozni a kereskedésekből - ne feledjük, garancia is jár rá! Nem is kevés: 24 hónapig teljeskörű garanciát vállalnak a meghibásodásokra, a fényezésre 36 hónapig van jótállás, az átrozsdásodásra pedig nyolc évet ad a Fiat.

A 2,4 millió forint egy olyan összeg, amit akár személyi hitelből is lehet finanszírozni. Ennek egyik előnye, hogy ellentétben a lízinggel, nem kell önerő. Ha beütjük az összeget a Pénzcentrum kalkulátorába, akkor látható, hogy már havi 50 ezer forint alatti törlesztővel is kínálnak kölcsönt a bankok ötéves futamidőre. A CIB Bank 8,17 százalékos THM-el, havonta 48 523 forintért biztosítja az összeget. Említhetjük még a Raiffeisen 8,95 százalékos THM-et, és 48 606 forintos törlesztőt kínáló hitelét is, de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank autóhitele sem: náluk 9,06 százalék a THM, a havi törlesztő pedig 48 638 forint.

Jogi nyilatkozat: A cikkben található kalkulációk adatai tájékoztató jellegűek, szerződéses ajánlatnak nem minősülnek! Az egyes konstrukciókat az adott paraméterek (termék jellege, összeg, futamidő) alapján, kalkulátorunk számításai szerinti legkedvezőbb aktuális ajánlatok figyelembe vételével választottuk ki. Az említett pénzügyi szolgáltatóktól a Net Média Zrt., mint a Pénzcentrum.hu üzemeltetője nem részesül a megjelenésükre tekintettel közvetlen díjazásban. További részletekért kattints ide!
Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS