Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Extrém olcsón kínálnak idén tengetparti utakat az irodák: ennyiért a Balatonra sem lehet lejutni
A közel 40 éves Unitravel utazási iroda fizetésképtelenséget jelentett, ami jól szemlélteti a hazai turisztikai piacon kialakult példátlan árverseny következményeit. A külföldi hátterű szereplők, különösen a lengyel tulajdonú ITAKA rendkívül alacsony áraival olyan versenyt generál, amit a kisebb, hagyományos cégek nehezen tudnak állni.
"Megölték az Unitravelt" - ezzel a drámai mondattal zárta közleményét a július 10-én fizetésképtelenséget bejelentő utazási iroda. A cég nem tudta teljesíteni a leszerződött utakat, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala törölte az utazási vállalkozók nyilvántartásából és egy évre eltiltotta az utazásszervezői tevékenységtől.
A hazai utazási piac jelentős átalakuláson megy keresztül. Az Unitravel közleményében kifejtette, hogy a cég bukásának fő oka a piaci helyzet, amelyben "néhány új külföldi cég korlátlan pénzzel érkezett Magyarországra és hihetetlenül alacsony árakat és nagyon agresszív marketinget kínálva elkezdte meghódítani a piacot", így a hagyományos magyar cégek számára szinte lehetetlenné vált a túlélés.
Bár az Unitravel nem nevezte meg konkrétan, de egyértelműen utalt a lengyel tulajdonú ITAKA-ra, amely alig három év alatt komoly árversenyt indított a magyar piacon. Az ITAKA kínálatában találhatók olyan görögországi utak, amelyeknél a feltüntetett megtakarítás nagyobb, mint az út tényleges ára. Egy piaci szereplő szerint "ennyiért még a Balatonra se nagyon lehet eljutni."
Vytautas Kaikaris, az ITAKA Hungary ügyvezetője a Portfolio megkeresésére reagálva elutasította azt a vádat, hogy önköltségi ár alatt értékesítenének. Kifejtette: "Bizonyos helyzetekben, például a last minute kedvezmények esetén, valóban előfordulhat, hogy az árak az önköltség alá esnek. Miért? Mert amikor repülőgépet bérlünk, vagy szállodai szobákra szerződünk, ezek a költségek akkor is fixek, ha végül nem tudjuk eladni az utat. Egy last minute értékesítés – még ha alacsony áron is történik – csökkenti a veszteségünket az adott ülőhelyen."
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ITAKA vezetője hangsúlyozta, hogy cégük teljes mértékben fizetőképes. "Voltak a cég indulásához kapcsolódó veszteségeink – ez azonban teljesen megszokott egy olyan cég esetében, amely belép egy új piacra. Ezeket a veszteségeket teljes mértékben fedezték a részvényeseink által adott tőkejuttatások" – magyarázta. Idén 1 milliárd forintos törzstőke-emelést hajtottak végre, ami elegendő a tőkehelyzetük rendezésére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








