Sűrű köd ereszkedett az ország nagy részére, több térségben órákon át alig néhány száz méterre csökken a látótávolság.
Közvetlen vonatjárat indulhat London és Genf között, miután Nagy-Britannia és Svájc megállapodást kötött a vasúti összeköttetést akadályozó problémák megoldására. A tervezett járat jelentősen, akár két és fél órával csökkenthetné a jelenlegi menetidőt- jelentette a Metro.
A brit közlekedési minisztérium (DfT) közleménye szerint a két ország megegyezett a határellenőrzési és a Csatorna-alagút biztonsági szabályozásával kapcsolatos akadályok elhárításáról. Jelenleg a St Pancras és Genf között utazóknak Párizsban át kell szállniuk és állomást is kell váltaniuk, ami összesen körülbelül hét és fél órás utazást jelent.
A közvetlen járat esetén ez az idő öt órára csökkenhetne. Ráadásul Genfbe érkezve a turisták ingyen használhatják a város kiterjedt tömegközlekedési hálózatát, ha jóváhagyott szálláshelyen (hotel, ifjúsági szálló vagy kemping) tartózkodnak.
Heidi Alexander brit közlekedési miniszter csütörtökön a londoni St Pancras állomáson tárgyalt Albert Rosti svájci közlekedési miniszterrel a tervezett vasúti összeköttetésről. Alexander a megállapodás aláírását "fontos napnak" nevezte, de elismerte, hogy "sok részletet kell még kidolgozni" a szolgáltatás elindítása előtt. Az időkeretet illetően Alexander elmondta: "Nem fog megtörténni a következő 12 hónapon belül, de ha megvalósíthatjuk, fantasztikus dolog lesz a két országunk számára." Rosti szerint az útvonal fejlesztése
nem lesz olyan gyors, mint szeretném
de "nagyon valószínű", hogy a szolgáltatások 5-10 éven belül elindulnak. A svájci miniszter szerint a vasúti összeköttetés versenyezni fog a légi közlekedéssel. Bár a Heathrow-ról Genfbe tartó repülőutak mindössze egy óra 40 percet vesznek igénybe, ha figyelembe vesszük a biztonsági sorokat és a repülőterekre való eljutás idejét, egy közvetlen vonat összességében gyorsabb lehet. Rosti kiemelte a környezetvédelmi előnyöket is: "Ha meg tudsz tölteni egy vonatot 1 000 emberrel, öttel csökkentheted a Svájcból induló járatok számát."
A két ország kormányzati és ipari szakértőiből álló közös munkacsoportot hoznak létre, amely a vonatok indításának kereskedelmi és technikai akadályainak leküzdését vizsgálja majd. Az első ülésre a következő hónapokban kerül sor a DfT szerint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Robert Sinclair, a St Pancras állomást és a Csatorna-alagúthoz vezető nagysebességű vonalat birtokló London St Pancras Highspeed vezérigazgatója szerint: "Ez az izgalmas bejelentés egy lépéssel közelebb visz minket a London és Svájc közötti közvetlen nagysebességű szolgáltatásokhoz."
Az Eurostar jelenleg monopolhelyzetben van a Csatorna-alagúton áthaladó személyszállító vonatok üzemeltetésében, de több szervezet is tervezi konkurens szolgáltatások indítását. A Virgin Group márciusban bejelentette, hogy "nincs több jelentős akadály", mielőtt megkezdhetné működését, miután az Office of Rail and Road (ORR) megerősítette, hogy az Eurostar Temple Mills karbantartó telepét más vasúti üzemeltetők is használhatják.
Egy hónappal később új potenciális versenytárs jelent meg: Olaszország állami vasúttársasága, a Ferrovie dello Stato Italiane (FS Group), amely 2029-ig új nagysebességű vasúti szolgáltatást indítana London és Párizs között, amely versenyezne az Eurostarral.
Heidi Alexander szerint a kormány "versenyképes és virágzó nemzetközi vasúti piacot szeretne látni", és szívesen együttműködik a London St Pancras Highspeeddel a Csatorna-alagút "lehetőségeinek maximalizálása" érdekében. A London St Pancras Highspeed közlése szerint az alagúthoz vezető vonal jelenleg csak körülbelül 50%-os kapacitással működik.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








