A téli idő beálltával az autószervizek bevétele szűk két hét alatt többszörösére növekedett. Az első hó utáni hetekben gyakorlatilag nincs a városokban olyan gumiszerviz, amely napon belül vállalja a téli gumi felhelyezését, még akkor sem, ha a vevő nem csak cserélni, hanem vásárolni is szeretne - írja a Napi Gazdaság.
Ezek a vállalkozások forgalmuk felét jellemzően az október, november, decemberi időszakban bonyolítják le. Magyarországon nagyjából kétszáz-háromszáz komoly gumiabroncsszerviz működik, erős márkaháttérrel és korszerű berendezésekkel, míg az úgynevezett "sufniszervizekkel" együtt mintegy kétezer ilyen cég működik.
A téli gumik forgalma a becslések szerint lassan, de biztosan erősödik, a teljes piac csaknem 50 százalékát a téli termékek adják. Ám annak ellenére, hogy növekszik a téli gumik forgalma, még mindig kevesen cserélik le a nyári szettet. A teljes gumipiac a haszongépjárműveket nem számítva nagyjából évi kétmillió darabos, ebből a személyautókra való téli termékek mintegy 800 ezer darabot jelentenek, vagyis évente 200 ezer gépjármű kap új téli gumit. Ez egyébként nagyjából egybevág az évenként forgalomba helyezett gépjárművek számával.
Arról nincs adat, hogy a hideg beálltával mennyi gépkocsira szerelik fel a téli gumiköpenyt. Jelenleg valamivel kevesebb mint 2,9 millió gépkocsi fut az országban, s ezek jelentős része nincs téli gumival szerelve. A járműpark fiatalodásával párhuzamosan azonban évről évre nő az érdeklődés a prémium termékek iránt. Tavaly 30, idén 25-30 százalékos növekedésre lehet számítani ebben a szegmensben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








