A téli idő beálltával az autószervizek bevétele szűk két hét alatt többszörösére növekedett. Az első hó utáni hetekben gyakorlatilag nincs a városokban olyan gumiszerviz, amely napon belül vállalja a téli gumi felhelyezését, még akkor sem, ha a vevő nem csak cserélni, hanem vásárolni is szeretne - írja a Napi Gazdaság.
Ezek a vállalkozások forgalmuk felét jellemzően az október, november, decemberi időszakban bonyolítják le. Magyarországon nagyjából kétszáz-háromszáz komoly gumiabroncsszerviz működik, erős márkaháttérrel és korszerű berendezésekkel, míg az úgynevezett "sufniszervizekkel" együtt mintegy kétezer ilyen cég működik.
A téli gumik forgalma a becslések szerint lassan, de biztosan erősödik, a teljes piac csaknem 50 százalékát a téli termékek adják. Ám annak ellenére, hogy növekszik a téli gumik forgalma, még mindig kevesen cserélik le a nyári szettet. A teljes gumipiac a haszongépjárműveket nem számítva nagyjából évi kétmillió darabos, ebből a személyautókra való téli termékek mintegy 800 ezer darabot jelentenek, vagyis évente 200 ezer gépjármű kap új téli gumit. Ez egyébként nagyjából egybevág az évenként forgalomba helyezett gépjárművek számával.
Arról nincs adat, hogy a hideg beálltával mennyi gépkocsira szerelik fel a téli gumiköpenyt. Jelenleg valamivel kevesebb mint 2,9 millió gépkocsi fut az országban, s ezek jelentős része nincs téli gumival szerelve. A járműpark fiatalodásával párhuzamosan azonban évről évre nő az érdeklődés a prémium termékek iránt. Tavaly 30, idén 25-30 százalékos növekedésre lehet számítani ebben a szegmensben.

Kiderült, óriási változás lesz a Balatonnál: teljesen megváltozik a magyar tenger a 2025-ös szezonra
A Balatoni Hajózási Zrt. jelentős változtatásokat vezetett be a 2025-ös szezonra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


