Hiába az energiaköltségekből várható megtakarítás, ha a beruházás oldali serpenyőben lévő tételek meghaladják a rekonstrukcióra fordítható összeget. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a teljes kiadás felét a munkaerő költségei adják. Ezen a problémán segíthetik át a felújítást végzőket a "csináld magad" jellegű termékek.
Az általános tendencia szerint a lakosság egyre gyakrabban, egyre vastagabb homlokzati hőszigetelést használ. Bár egy megfelelő vastagságú hőszigeteléssel akár az ingatlan energiaköltségének 25-33%-a is megtakarítható, sok embert elriaszt egy ilyen beruházás várható költségvonzata.
"A szigetelés vastagságától függetlenül egy ilyen beruházás közel felét a munkadíj teszi ki, míg a beépítendő anyagok közül a színvakolat a legköltségesebb. Szakértőink vallják: a felhasznált anyagokon nem érdemes spórolni, a munkadíjon azonban már lehet" - mondtaTibor Dávid, a 16 országban leányvállalatot működtető hazai építőanyag-ipari vállalat, a Masterplast vezérigazgatója.
A társaság tapasztalatai szerint a lakosság "ügyesebbik" része, aki nem riad vissza az építési munkáktól, és követi az alkalmazástechnikai leírást, a homlokzati hőszigetelő elemek felrakásával egyedül is képes elboldogulni. Azonban a vakoláshoz már sok esetben szakembert hívnak ők is. Pedig a "csináld magad" filozófia szellemében fejlesztett termékeknél minden esetben megspórolható a munkadíj, amely a teljes beruházási költségeknek akár a felét is kiteheti.

A Masterplast speciálisan erre a célra kifejlesztett hengerelhető vakolatai számos építőanyagboltban beszerezhető struktúrahengerrel, a hagyományos vakolatokhoz képest vékonyabban vihetőek fel a falra, így mind az anyagszükséglet, mind pedig a négyzetméterre vetített költség mérsékelhető.
"Ráadásul a felújításokra a Klímabarát Otthon programon belül állami támogatás is igényelhető, melynek mértéke a beruházás 30 százaléka, legfeljebb 540 ezer forint lehet. Az élőmunka költségek lefaragásával így a beruházó elviekben akár egy nagyobb ingatlan szigetelési munkálatait is elvégezheti, vagy nagyobb összeget fordíthat más munkálatokra" -mondta Tibor Dávid.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az élőmunka költség azonnal érezhető, az energiaköltségek megtakarítása pedig a következő télen biztosan megmutatkozik, főként, ha a folyamatosan emelkedő földgázárakat is figyelembe vesszük.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








