Hagyományos izzók helyett jövőre várhatóan már csak energiatakarékosakat fognak gyártani az Unióban, amennyiben az Európai Bizottság által felvetett törvényjavaslat elfogadásra kerül. Több milliárd eurónyi megtakarításra számítanak a lépéstől.
Az energiatakarékos izzók hozzávetőleg ötször kevesebb energiát fogyasztanak hagyományos társaiknál és közel tízszer annyi ideig élnek, így aztán bőven megtérül a némileg magasabb beszerzési ár a használat során.
Az új szabályozás értelmében, ami 2009-től léphet életbe, fokozatosan vonnák ki a forgalomból a nem energiatakarékos izzókat, méghozzá aszerint, hogy mennyi wattot fogyasztanak. Ezzel a lépéssel az EU mintegy évi 5-8 milliárd eurónyi megtakarításra számít a fogyasztók számára.
Egyedül Németországban az összes háztartási izzó lecserélésével több, mint 7,5 milliárd kilowattórát meg lehetne spórolni, nem beszélve a 4,5 milliárd tonnányi széndioxid-kibocsátás csökkenésről, ami EU szinten 23 milliárd tonna csökkenést jelentene.
Abban a német gyártók is egyetértenek, hogy ezt a lépést meg kell tenni, azonban kifejezetten károsnak ítélnének egy olyan döntést, ami 2015 előtt teljes korlátozást, kitiltást jelentene a hagyományos izzók számára, hiszen nem rendelkeznek olyan kapacitásokkal kompakt fénycsövek terén, amivel a teljes piac igényét ki tudnák elégíteni. Egy darabig tehát még szükség van a régi izzókra is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hagyományos villanykörték a felhasznált energia egy részéből nem fényt, hanem hőt állítanak elő, ami tehát pazarlásnak számít, amennyiben valaki nem így próbál befűteni egy helyiséget. Ezzel szemben az új izzók kevesebb hőt és több fényt termelnek ugyanannyi energia felhasználásával.
Tavaly Ausztrália volt az első, aki bejelentette, hogy 2010-ig kivonja a forgalomból a hagyományos izzókat, Kalifornia 2018-ig teszi meg ugyanezt. Legutóbb pedig Új-Zéland tett hasonló kijelentést, náluk 2009 októberéig meg kívánják tenni a lépést.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








