Amennyiben hosszú időn keresztül sikertelenül próbáljuk eladni a lakásunkat, az okot legtöbbször a túl magasan meghatározott árban, illetve az ingatlanügynök nem megfelelő munkájában véljük felfedezni. Kevésbé tudatosul bennünk az, hogy tulajdonosként milyen meghatározó szerepünk van abban, hogy lakásunkat felkészítsük a potenciális vevők fogadására.
Az Otthon Centrum 2007 elején, kétezer fő megkérdezésével elvégzett budapesti felmérése szerint az ingatlanjukat kezdetben magánemberként hirdetők 40 százaléka végül is ingatlanügynökök segítségével adta el lakását. Ebben nyilván szerepet játszik a szakértők nagyobb szakmai és piacismerete, ugyanakkor az általuk alkalmazott módszerek közül sokat bármelyik lakástulajdonos is képes hatékonyan alkalmazni. Az egyik ilyen eszköz a 'home staging', vagyis a lakás "színpadra állítása".
E módszer mintegy harminc éve alakult ki az Egyesült Államokban, de az igazi áttörés az ezredforduló környékén történt a szakmában. Azóta ott már több tízezer önálló 'home stager' tevékenykedik ebben a viszonylag új iparágban, s nagyon sok ingatlanközvetítő is megszerzi ezt a képesítést, hogy ügyfeleinek pluszszolgáltatást tudjon nyújtani. Nálunk is megjelent már a szolgáltatás iránti igény, de egyelőre tíz lakástulajdonosból kilenc még értetlenül áll a fogalom előtt. Az ügynökökön kívül az ingatlanfejlesztők is alkalmazzák ezt a módszert az új lakások értékesítése során, amikor a lakóparkban bemutató lakást rendeznek be.
Az ingatlanközvetítői iparágban egyöntetű vélemény, hogy az első benyomás kulcsszerepet játszik az értékesítésben. A látogató a bejárati ajtón való belépés után körülbelül 15 másodpercen belül eldönti, hogy kell-e neki az adott lakás. Ezután pedig nem sok lehetőséget hagynak maguknak a lakásvásárlók szándékuk megváltoztatására, még akkor sem, ha közben kellemes meglepetések is érik őket. Hogy elérjük a legmagasabb hatásfokot a lakás bemutatásában, már az első napon is tökéletes teljesítményt kell nyújtania az ingatlannak. Mit tehetünk ennek érdekében, hogyan készíthetjük fel a lakásunkat? Álljon itt néhány, az Otthon Centrum tapasztalatai alapján összeállított szempont és jó tanács:
A lépcsőház, előkert, járda rendbetétele a jó első benyomás elérésének alapja.
Feltétlenül tűntessük el a lakásban szanaszét heverő, vagy polcokat díszítő limlomokat.
Ne zavarják az összképet az egyértelműen személyes jellegű tárgyak (családi fotóktól a fogkeféig) sem.
Szellőztessünk, frissítsük a levegőt, a dohányfüst és a háziállatok szaga riasztóan hat.
Nagyon alaposan takarítsunk és portalanítsunk olyan helyeken is, amelyeket nagytakarításkor sem feltétlenül tisztítunk. Ez a tisztaság mellett az újszerűség érzését adja például a bojlereknek, fűtőtesteknek.
Végezzük el a kis költségvetésű, de látványos eredménnyel járó javításokat (pl. csöpögő csap, piszkos lefolyók).
A kopott, vagy extrém színű falakat, ajtókat fessük le semleges, világos színekkel (javasolt a fehér).
A zsúfoltság csökkentése érdekében távolítsuk el az útban lévő, vagy nagyon megviselt bútorokat.
A megvilágítás növelése érdekében az ablakokat tisztítsuk meg, a villanykörtéket cseréljük erősebbre!
Sokat javít az összhatáson dísznövények, vágott virágok elhelyezése is.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A fenti lista természetesen csak javaslat, ám a tanácsok megfogadásával a lakás várhatóan gyorsabban talál majd új gazdára. Vannak ugyanakkor olyan munkálatok, javítások, amiket kifejezetten nem célszerű elvégezni eladás előtt, mert vagy nem térülnek meg, vagy pedig túlságosan személyessé teszik a lakást. Nem javasolt például új csempéket, padlólapokat felrakni, vagy légkondicionálót beszereltetni, fűtőtesteket kicseréltetni.
Minél nagyobb a lakás, a felkészítés nyilván annál költségesebb, és több munkát is igényel. Ugyanakkor többet is nyerhetünk ezen a ráfordítások révén, hiszen egyrészt az ilyen ingatlanok vevői eleve igényesebbek, másrészt minél jobban el tudják képzelni az életüket a lakásban, annál kevesebb helye marad az áralkunak. Értékesebb lakás esetén pedig már egy-két százalékos árkülönbség is komoly összeget jelent.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








