Mindössze 884 forint választja el a gyakornokok és a tíz éve pályán lévő pedagógusok bérét – az előmeneteli rendszer így gyakorlatilag kiüresedett.
Az egyetlen olyan magyarországi nyelvvizsgaközpontban, ahol eszperantóból is lehet írásbelizni és szóbelizni, 90 százalékkal kevesebb vizsgázó volt tavaly, mint két évvel korábban, ez is azt mutatja, hogy az utóbbi években komolyan visszaesett a mesterséges nyelv népszerűsége.
Magyarországon 2000-ben lehetett először eszperantóból vizsgázni, a lehetőség gyorsan népszerűvé vált, 2007-ben már több mint 6 ezren választották ezt a nyelvet - derül ki az Oktatási Hivatal statisztikáiból. Az utóbbi években azonban komolyan visszaesett a mesterséges nyelv népszerűsége.
Az Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Osztálya (NYAK) szerint 2012-ben az eszperantó 3 699 vizsgázójával az angol és a német után még a harmadik legnépszerűbb nyelv volt Magyarországon, 2020-ban azonban már csak 681-en választották. Bár a tavalyi számok még nem véglegesek, a február elején feltöltött adatok alapján 2021-ben alig több mint 200-an vizsgáztak a mesterséges nyelvből.
Az eszperantó nyelvvizsga iránti kereslet drasztikusan csökkent, 90 százalékkal kevesebb vizsgázónk volt tavaly eszperantó nyelvből, mint 2019-ben
- mondta az Eduline megkeresésére az ELTE Origó Nyelvi Centrum, az egyetlen magyar nyelvvizsgaközpont, ahol eszperantóvizsgákat szerveznek. Ebben a "nyelvvizsga-amnesztia" is komoly szerepet játszik. Az elmúlt két évben elrendelt "felmentés" miatt majdnem 150 ezren kapták meg a diplomájukat nyelvvizsga nélkül – így minden nyelvből csökkent a vizsgázók száma, eszperantóból is. A nyelvvizsga-amnesztia miatt "kiesett" vizsgázók persze nemcsak a nyelvvizsgaközpontoknak hiányoznak, az eszperantót oktatók, a eszperantóvizsgákra felkészítő tanárok egy része is munka nélkül maradt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A sikertelen vizsgák aránya viszont messze eszperantóból a legmagasabb: 2020-ban 681 vizsgázóból 478-an buktak meg, csupán 203-an szerezték meg a bizonyítványt (összehasonlításképpen: angolból 46 160 sikeres vizsgára jut 19 398 sikertelen).
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








