Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
A legfiatalabb banki ügyfelek közül minden második aktívan használja a bankszámláját Az egyik banknál elérhető, a a 6-14 évesek számára elérhető számlák 40 százalékához pedig bankkártyát is igényeltek. A gyerekek plasztikkal a leggyakrabban élelmiszerboltokban és szupermarketekben vásárolnak, de szívesen költenek online játékokra, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális árukra és szolgáltatásokra is - tette közzé friss kutatását az Erste Bank.
A nulla forintos havidíjjal kínált számlából eddig mintegy 2500-at nyitottak a szülők. A koronavírus-járvány miatt ugyan 2020-ban némileg csökkent az igénylések száma, 2021-ben azonban már háromszor annyi új számlát nyitottak, mint egy évvel korábban - mondta el a bank lakossági számlatermékekért felelős vezetője.
A számlához 7 éves kortól bankkártyát is lehet igényelni, jelenleg a számlák 40 százalékához tartozik plasztik. A kártyával rendelkező gyerekek csaknem ötöde használta plasztikját ATM-es pénzfelvételre, illetve – többségében szülői támogatással – ugyanilyen arányban ATM-es pénzbefizetésre. Tavaly minden második kártyával vásároltak, átlagosan havonta kétszer, alkalmanként átlag 2 ezer forint értékben. A bankkártyás vásárlások adatai alapján a gyerekek elsősorban élelmiszerre és digitális árukra költenek.
A leggyakrabban, az esetek 22 százalékában élelmiszerüzletekben, szupermarketekben használták a kártyákat. A második helyen az online játékok, illetve az ezekhez kapcsolódó digitális áruk, szolgáltatások vannak 11 százalékkal, míg a harmadik helyen az éttermi költések állnak 10 százalékos aránnyal. Az első tízben, a kártyás vásárlásokból 3-5 százalékos részesedéssel ott vannak még többek között a gyorséttermek, a pékségek, a nagyáruházak és a kozmetikai boltok is.
Nyáron egyébként valamivel többet játszanak és kevesebbet shoppingolnak a gyerekek: június és augusztus között az élelmiszerbolti/szupermarketes vásárlások aránya 20 százalékra csökken, míg az online játékok és az ezekhez kapcsolódó digitális termékeké 15 százalékra nő - írták közleményükben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége