Idén Magyarországon is kezdetét vette a Life Changer Program.
Idén Magyarországon is kezdetét vette a Life Changer Program, amelynek célja, hogy elősegítse az általános és középiskolások pénzügyi kultúrájának, valamint pénzkezelési készségeinek fejlesztését. A program hazai sikeres megvalósításban a MetLife Magyarországi Fióktelepe, valamint a Junior Achievement Magyarország Alapítvány működik együtt. A MetLife Alapítvány által indított, jelenleg már 24 országban futó és többszörösen kitüntetett programról Dr. Zolnay Juditot, a MetLife Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatóját, egyben a program hazai nagykövetét kérdeztük:
Miért van szükség erre a képzésre, és hogyan járul hozzá az Önök programja a fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez?
Zolnay Judit: Véleményünk szerint nemzetközileg is, de Magyarországon kiemelten igaz, hogy a fiatalok úgy kerülnek ki az iskolából, hogy nem rendelkeznek azzal az alaptudással, ami a mindennapi pénzügyi kérdésekben való tájékozódáshoz szükséges lenne. A családi minta nagyon fontos. Ahogyan az is, hogy minél több 14-18 éves fiatal olyan gyakorlati tudással bírjon, amely ha nem is helyettesíti, de kiegészíti az otthonról hozott ismereteket. Ennek szellemében a programot úgy alakítottuk ki, hogy azokra a hétköznapi életben is előforduló kihívásokra készítse fel a gyermekeket, amelyekkel már fiatal felnőtt korukban találkozhatnak.
Hogyan néz ki a program a gyakorlatban?
Zolnay Judit: A Life Changer program nemzetközi és hazai szintű együttműködő partnere, valamint szakmai koordinátora a Junior-Achivement non-profit szervezet, amelynek a program tematikájának kidolgozásában és a megvalósításában is kiemelt szerepe van. A program több egymáshoz kapcsolódó elemből áll össze, ennek része többek között egy iskolai oktatássorozat, egy nyíltnap a MetLife központjában, egy online verseny az iskolák számára, valamint egy mentorprogram is. A gyerekek oktatásában a MetLife 70 önkéntese vesz részt, akik idén, a szeptembertől decemberig tartó időszakban összesen 20 középiskolában több mint 2000 diák számára tartanak alkalmanként 1,5 órás foglalkozásokat.
Milyen tapasztalataik vannak a diákok tudását illetően, és milyen visszajelzéseket kaptak a részükről?
Zolnay Judit: Tapasztalataink eddig azt mutatják, hogy a fiatalok nagyon élvezik és hasznosnak találják a képzéseket. A program egyik fő elemére, az iskolák között zajló online versenyre 18 csapat jelentkezett. A verseny során a fiatalok egy projektmunka kidolgozásának feladatát kapták, amihez kötődően pontos, minden részletre kiterjedő költségvetést és feladattervet kellett készíteniük. A beérkezett pályaművekből azonban tisztán látszik, hogy mennyire szüksége van a gyerekeknek arra, hogy megtanulják, mi mennyibe kerül, továbbá, hogy egyáltalán magával a költségvetés fogalmával, a megtakarítással és az egyéb fontos pénzügyi kérdésekkel tisztába legyenek.
Tervezik a program folytatását?
Zolnay Judit: Igen, mindenképpen hosszú távú képzésben gondolkozunk. Munkatársaimmal már a jövő évi program tematikáját készítjük elő, melynek keretében 2016-ban a középiskolás korosztály után az általános iskolás diákokra helyezzük majd a hangsúlyt, mert úgy gondoljuk, hogy a pénzügyi tudatosságra való felkészítést már az egészen fiataloknál szükséges elkezdeni.
(x)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára
- Sokkoló videón, ahogy a maláj légierő helikopterei a levegőben ütköznek
- Kőbányán is vége az ellenzéki egységnek – a Momentum külön indul
- Ilyen ellenőrzésekre számíthatnak a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók
- Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert
- Gigantikus ukrajnai fegyverszállítási bejelentésre készül a brit kormányfő