Augusztus utolsó napjáig 105 ezer nyugdíjas munkavállaló kérte a félszázalékos külön nyugdíjemelést. A folyósító az év nyolcadik hónapjának végéig 99 205 személy kérelmét fogadta el, míg 5922 időskorú munkavállaló beadványát elutasította - írja a Magyar Nemzet.
A nyugdíj mellett dolgozók munkával elért keresetük után tavaly 8,5, az idén pedig 9,5%-os nyugdíjjárulék megfizetésére kötelesek, melyért cserébe az érintettek a rendes emelésen felül 0,5%-os nyugdíjnövelésre jogosultak.
A számok nyelvére lefordítva, természetesen rövidtávon egyáltalán nem járnak jól a nyugdíjasok. Az ONYF 88 ezer, külön nyugdíjnövelésben részesített időskorú adatai alapján készített kimutatása szerint az érintettek nyugdíja átlagosan havi 830 forinttal emelkedett (a 0,5%-os plusznak köszönhetően), míg ezen átlagos értékhez 15 770 forintos havi nyugdíjjárulék tartozik. Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy a külön emelés beépül a nyugdíjba, így azt az érintett élete végéig kapja.
Az ONYF számaiból kiderül az is, hogy az elmúlt másfél évben a dolgozó időskorúak munkájukkal átlagosan havi bruttó 166 forintot kerestek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








