Drágán bankolunk? Érdekes kutatási eredményeket tett közzé a Capgemini, az EFMA és az ING "World Retail Banking Report 2008" címmel, mely anyag rávilágít arra, hogy mennyivel változott a banki szolgáltatások ára az elmúlt években, illetve mely termékek esetén fog vastagabban a pénzintézeti ceruza és mi áll ennek hátterében. Előrebocsátjuk, hogy régiónkban a banki ügyfelek nincsenek irigylésre méltó helyzetben, de az amerikaiak még rosszabbul jártak, részben a válságnak köszönhetően.
A kutatás összességében négy régióra bontva vizsgálja a lakossági banki szolgáltatások ügyfélköltségeit. Az adatok összesen 26 országot és 194 bankot ölelnek fel, az alkalmazott területi kategóriák a következők: Eurozóna (Ausztria, Belgium, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Hollandia, Portugália, Spanyolország), Európa eurozónán kívül (Horvátország, Csehország, Dánia, Norvégia, Románia, Lengyelország, Szlovákia, Svédország, Svájc, Egyesült királyság), Észak-Amerika (Kanada, USA), Ázsia-Csendes-óceáni régió (Ausztrália, Kína, India, Japán, Szingapúr).
A bankolás költségszintjének megállapításához minden országra vonatkozóan összeállították a tipikus fogyasztó termék és szolgáltatáscsomagját, mely természetesen országonként rendkívül eltérő lehet. Banki ügyfélaktivitás szempontjából három csoportot hoztak létre: a kevésbé aktív, az aktív és a rendkívül aktív ügyfeleket. Az eddigiek alapján adott tehát minden országra 3 ügyfélprofil, a banki díjak fényében így meg lehet nézni, hol mennyit fizetnek az átlagos ügyfelek. Lássuk!

Láthatjuk, hogy a vizsgált országok átlagos (aktív) banki ügyfelei évente átlagosan 70 eurós költséget fizetnek meg a banki szolgáltatásokért. Érdemes megnézni, hogy a rendkívül aktív ügyfelek átlagosan 3,5-ször fizetnek többet, mint legkevésbé aktív társaik, az ázsiai térségben azonban ez a különbség csaknem ötszörös.
A fentiek alapján természetesen kicsit sántítana a régiónkénti árösszevetés, korántsem egyezőek ugyanis az ügyfélszokások. Az ebből fakadó eltéréseket a kutatás készítői úgy küszöbölték ki, hogy létrehoztak egy ún. globális ügyfélprofilt, majd ezt alkalmazták az összes régióra. Ennek eredményeképp a következő éves költségek álltak elő.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az adatokból jól látható, hogy tökéletesen egyező ügyfélaktivitást feltételezve (a globális profilt alkalmazva) az eurozónán kívüli európai országok és Észak-Amerika számítanak a legdrágább régióknak.
Az ügyfelek bankköltségeinek GDP-hez viszonyított aránya a 26 vizsgált ország átlagában 0,55%-ra tehető, általánosságban megfigyelhető azonban, hogy a kevésbé fejlett országokban magasabb ez a ráta.
Mik a csali-termékek?
Az áralakulás mögöttes tényezőinek megvilágításához a kutatás készítői a következő csoportokra bontották a banki termékeket:
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








