Közel 29 milliárd dollár profitot eredményezne világszinten, ha 2020-ig évi 170 milliárd dollárt fektetnének az energiafelhasználás hatékonyságának növelésébe. Ezek a minimális költséggel és gyorsan megvalósítható beruházások az anyagi megtakarításon felül a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez oly mértékben hozzájárulnának, hogy a célként kitűzött biztonságos gázkoncentráció eléréséhez szükséges redukció felét biztosítanák - írja a Világgazdaság.
Az így elért napi megtakarítás 64 millió hordó kőolajnak felelne meg, miközben a ráfordítás a világ jelenlegi GDP-jének mindössze 0,4 százalékát tenné ki.
A McKinsey által készített elemzés 1,7 és 2,8 százalék között ingadozó növekedést prognosztizál évente a globális energiakereslet terén 2020-ig. A kereslet ilyen mértékű bővülése alapvetően két tényezőre vezethető vissza. Egyfelől a feljövőben lévő piacok igényei okozzák, amelyek a teljes növekedés 85 százalékáért felelősek, ezen belül pedig egyedül Kína generálja a teljes mennyiség harmadát. A másik tényező ugyanakkor egy globálisan megfigyelhető strukturális változás: az energiaintenzív szolgáltató szektor térnyerése az ipari termeléssel szemben. Ez utóbbi - többek között a szaporodó lakó- és irodai ingatlanok, valamint a közúti áruszállítás - felhasználása 57 százalékkal járul hozzá a 2020-ig tapasztalható növekedéshez.
A tanulmány készítői rámutatnak, hogy a növekvő igények kielégítése szempontjából nem az újabb és újabb infrastrukturális beruházások számítanak az optimális megoldásnak. Ehelyett az energiahatékonyság növelése sokkal kifizetődőbb lehetőség, mivel így nagyon nagy mértékben fékezhető az igények bővülése is. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) számításai azt mutatják, hogy az effektivitás fokozásának költségei kevesebb mint 20 százalékát tennék ki annak a 900 milliárd dollárnak, amelyre 2030-ig az új infrastruktúrák kiépítéséhez világszerte szükség lenne.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








