Biztos, hogy nehéz helyzetben volt az állam az M5-ös autópálya matricássá tételévé folytatott tárgyalások során, mivel a tranzakció a nagy nyilvánosság előtt zajlott. Azonban valószínű, hogy ismét nem kötött jó üzletet, bár nagyot nem hibázott.
A Népszabadság értesülései szerint olyan megoldás született, amely keretében az állam nevében eljáró vevő megveszi az AKA Rt. 40%-át 21 milliárd forintért, éves szinten maximum 17 milliárd forintos bérleti díjat fizet a matricássá tételért, közbeszerzési eljárás nélkül az AKA építheti meg a szegedig tartó szakaszt 356 millió euróért (korr. ). A maradék tulajdonrészre az állam 2006 és 2009 között opciót kapott. A végleges döntés a mai kormányülésen születik meg.
Az egy nyitva maradó kérdés, hogy a következő kormánynak (2006-2009 az opció időtartama) milyen ár mellett lesz lehetősége kivásárolni az AKA-ból a többi tulajdonost. Nem lennénk meglepve, ha az opció tartogatna pár meglepetést.
A tranzakcióval az AKA tulajdonosai jó üzletet csináltak.
1. Már most hozzájutottak pénzük egy részéhez
2.Az állam tulajdonos lett, nem fogja bántani az AKÁ-t
3. Az autópályát közbeszerzés nélkül ők építhetik tovább ( a Strabagnak hamarosan szabadul fel kapacitása), a teljesen sík terephez képest attraktív áron
4. Az AKA megkapja az eredetileg tervezett bérleti díjat, lesz pénz komoly osztalékra
5. Az opcióval a kormány kényszerhelyzetbe hozta magát. Biztos meg fogja tőlük venni a céget (tovább nem vállalható a bérleti díj), ráadásul az opcióárazás sajátságai miatt magas áron.
A kormány részéről a döntés valószínűleg indokolható, azonban szívesen látnánk azt a DCF modellt (ha van), amely kihozta ezt a végeredményt. Abból kiderülne, hogy ténylegesen mennyibe kerül az adófizetőknek az autópálya. Az, hogy most nincs rá pénz egy pénzügyi döntésnél nem megfontolandó, főleg az állam esetében nem, akinek a legolcsóbb a finanszírozás.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








