Az Európai Bizottság jelenleg az uniós dohánytörvények felülvizsgálatát végzi, melynek eredményeitől függően dönthetnek az esetleges változtatásokról.
Több mint 150 vállalat bevonásával készült véleményfelmérés arról, hogy napjainkban milyen módon és eszközökkel tesznek a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindításra kerül egészségprogram, melynek fókusza legtöbb esetben a mozgásra való motiválás és a mentális egészség ápolása.
A tavalyi év februárjáig a vállalatok kommunikációjában nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. Wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában. A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. Az elmúlt évben ezen a területen is nagy változás következett be, a munkáltatók ma már új kihívásokkal állnak szemben: a járványhelyzet enyhülésével ismét előtérbe kerülhet ez a fontos téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul majd, de sok esetben a homeoffice is a gyakorlatban marad - így új jólléti eszköztárral készülhetnek.
A Blue Colibri véleményfelméréséből az látszik, hogy a már már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is.
Izgalmas eredmény továbbá, hogy a wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt felerősödött az igény, miszerint az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség - ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.
A kis-és középvállalkozások, startupok, de multinacionális nagyvállalatok is képviseltették magukat a véleményfelmérésben, változatos szektorokból. Kiderült, hogy kétharmaduk már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal - éppen fut vagy jelenleg áll tervezés alatt. A kitöltők véleménye alapján megerősítést nyert, hogy az egészséggel való foglalkozás és a kellő hatás elérését nem mérhetjük hónapokban.
A vállalatok 81%-a folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. Megvalósítás tekintetében a cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert és töltenék fel tartalommal, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel - így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.
A kitöltők között volt a Grundfos, mely vállalat idén tavasszal első alkalommal rendezi meg 30 napos “Mozdulj, Grundfos!” kampányát, melyhez több mint 400 hazai munkavállalójuk csatlakozott, akik 1140 aktivitást hajtottak végre, és a program még csak félidőnél jár.
A kollégáink lelkesedéséből és visszajelzésekből egyértelműen látszik, hogy egy erős, jól működő munkahelyi közösségnek is szüksége van a támogatásra, megerősítésre
- mondta el Briski Melinda, kommunikációs specialista. A Mozdulj, Grundfos! program elsődleges felülete a Blue Colibri App, ahol a programokat, eseményeket, kvízeket és kérdőíveket osztják meg munkatársaikkal és elsődleges kommunikációs felületként használjuk a kampányhónap során.
Nagyszerű látni, hogy vannak csoportok az applikációban, akik együtt teljesítik a napi kihívást és vannak kollégák, akik a kampány hatására vágtak bele végre a mozgással, sporttal kiegészített mindennapokba. Motivációt adtunk számukra, amiért hálásak, mert eddig mindig csak halogatták
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- részletezte a kampány fontos eredményeit Briski Melinda.
A Trankwalder csoport, Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója is kiemelten fontosnak tartja az egészségségmegőrzés támogatását, különösen - a munkavállalói elköteleződés szempontjából. Májusban sporthónapot hirdettek, mely átütő sikert aratott, a lelki egészség megőrzése érdekében egy új kezdeményezés keretein belül pedig coaching ülésekre járnak a kollégáik.
A sporthónap legfontosabb eredménye számunkra, hogy szervezeti szintű megmozdulást okozott. Az elmúlt három hétben közel 600 eredmény érkezett be akár kilométer, akár perc alapon a különböző sportokban. A sporthónap kommunikációját teljes egészében a Blue Colibri által fejlesztett online platformra tereltük, hiszen a csapat abban is segítséget nyújtott számunkra, hogy egy olyan felületet fejlesszenek le, ahol a kollégák be tudják küldeni az összegyűjtött pontjaikat. Azt gondolom, hogy ez az online felület mindenképp gyorsítja a kommunikációt, esztétikus keretbe van foglalva, és használatának legnagyobb előnye, hogy a határ vele a csillagos ég
- mondta el Médli Katalin, HR Team Lead.
A véleményfelmérés kapcsán megszólalt Márton Katalin, a Praktiker HR és CSR igazgatója is, hiszen a barkácsáruházlánc nagy hangsúlyt fektet a munkavállalói élményre, melynek fontos eleme a dolgozók testi-lelki egészsége.
Már több éve működik nálunk a Számíthatsz ránk! támogató program. Ez egy, a munkavállaló és közvetlen családtagjainak biztosított anonim támogató rendszer. Jogi, pénzügyi, pszichológiai, egészségügyi területen kérhetnek ingyenes, öt alkalmas tanácsadást egy probléma kapcsán
- osztotta meg Márton Katalin. Elmondta, hogy minden munkavállalót minden esetben meghallgatnak, az esetleges problémákra akár egyedi válaszaik is vannak. Többek között ennek is jó felülete a belső kommunikációs applikáció, melyen idén január óta már nem csak munkaügyben, de az egészséget érintő kérdésekben is várják a kollégáik témajavaslatait, melyre beszélgetéseket szerveznek szakértő partnereikkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek
- Egy korszak véget ért: megszűnt a légiposta Németországban
- Hét órán belül két késelés Londonban - képek
- Ferenc pápa tizenkét női rabnak mosta meg a lábát
- Franciaországban minden templom elé rendőri erőket vezényelnek a húsvéti ünnepekre