CSED extra 2026: tudd meg, mennyi a CSED összege 2026-ban, kinek jár CSED GYED adómentesség és hogyan történik a CSED számítás? Mennyi lesz a CSED...
Majdnem minden magyar munkahelyen van olyan személy, aki viselkedésével kiakasztja a többi kollégát. A passzív-agresszív egyén rendszerint hárítja a felelősséget, feszegeti a határokat, nem tartja be a határidőket, és ezzel folyamatos konfliktushelyzetet generál. Legrosszabb esetben az ilyen munkatárs még az egész szervezetet is szabotálhatja. De mi a legalkalmasabb módja az ilyen viselkedés kezelésének? A Portfolio november 20-i konferenciáján a munkavállalóbarát szervezet és környezet kialakítása, illetve a digitalizált HR-megoldások lesznek fókuszban. Részletes program, jelentkezés itt: Big Office HR Brand Day
A passzív-agresszív magatartás roppant káros a munkahelyeken. Az ilyen viselkedés nem csak bosszantó, de hatással van a munkatársak elkötelezettségére és munkamoráljára is. Lindred Greer, a Michigan-i Egyetem docense ezzel kapcsolatban azt mondta a CNN-nek, hogy az agresszív magatartás bármilyen formájához hasonlóan, legyen az direkt vagy indirekt, fertőző a munkahelyi légkörre és rossz hatással lehet a teljesítményre is. A legtöbb konfliktushelyzet abból következik, hogy az emberek nem rendelkeznek problémamegoldó képességgel. A felmerülő gondokat tehát nem oldják meg, és a felgyülemlett nehézségek később blokkolhatják a szervezet működését.
A passzív-agresszív magatartás sokféleképp jelenhet meg az irodában. Az ilyen jelenség mögött általában elfojtott düh húzódik a CNN által megszólaltatott szakértő szerint. Általában a passzív-agresszív egyén maga sem tudja, miért dühöng, a viselkedésének rejtett okait maga sem ismeri. A passzív-agresszív személyre jellemző, hogy hajlamos kivonni magát a felelősség alól, nem tartja be a határidőket, és nehezen kötelezi el magát, gyakran tartja vissza az információt, nem tartja tiszteletben az eltérő felelősségi szinteket, de gyakran a mások munkáját is szabotálni próbálja. De nézzük meg, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre ahhoz, hogy kezelni tudjuk a passzív-agresszív személyeket.
Mivel a passzív-agresszív magatartás sokszor elégedetlenségből vagy a személy boldogtalanságából fakad, ezért hasznos lehet, ha az ilyen személyekkel beszélgetést kezdeményezünk, ahol őszintén megnyílhat és beszélhet a problémáiról. Ehhez azonban sokszor az kell, hogy ragadjuk ki őket a környezetből, és ne az irodában, a munkahelyen próbáljuk őket beszéltetni. Ez azért fontos, mert a viselkedés mögötti okokat kell feltárni, hogy a helyet valóban kezelhető legyen, állítja a szakértő. Merjük őket nem csak a munkáról, de a magánéletről is megkérdezni, hiszen a probléma lehet, hogy ott gyökerezik. Érdemes lehet konkrét helyzetekre is rákérdezni, hogy az adott, konfliktust generáló helyzetben miért úgy járt el az illető, ahogy azt tette.
A negatív hozzáállás mások véleményéhez, a felvetett ötletek elvetése a passzív agresszív magatartás egyik jellemző tünete, ennek azonban az lehet az ellenszere, ha nyitottan állunk az ilyen emberekhez. Ha például feltesszük nekik a kérdést, hogy mi az ő javaslatuk, akkor azzal ki lehet őket mozdítani a negatív attitűdből. A problémamegoldásba bevont személy ezáltal azon kezd el gondolkodni, hogy miképp lehet megoldani a helyzetet, nem pedig a problémára magára.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Bizony előfordulhat, hogy egy passzív-agresszív személy épp minket talál meg, rosszabb esetben egy mítingen, a többi kolléga előtt. Mielőtt erre reagálnánk, a szakértő szerint tegyük fel magunknak a kérdést: önvédelemből, véletlenül, vagy rosszindulatból csinálta-e az adott személy, amit velünk szemben tett. ha arra jutunk, hogy a cselekedet szándékolt volt, akkor hatásos lehet a szemtől szembeni beszélgetés. Ilyenkor azonban ügyelni kell arra, hogy őszinték legyünk és nyugodtak maradjunk. Az is hazsnos lehet, ha a tudtára hozzuk, hogy mindenki tisztában van a viselkedésükkel, hiszen a passzív-agresszív személyek nem szeretnének a viselkedésükkel kitűnni, így pedig kihúzzuk alóluk a széket.
Az is fontos, hogy húzzuk meg a határokat: noha mások viselkedését nem tudjuk kontrollálni, azt pontosan tudhatjuk, hogy mi mit tudunk elviselni, és mit nem. Így például odaállíthatunk a kollégánk elé, és elmondhatjuk neki, hogy elvárjuk, hogy mielőtt a főnökhöz fordul reklamációval, előbb velem próbálja meg rendezni a problémát.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








