A legnagyobb felfutást a kommunikációs szolgáltatások, az IT, illetve a pénzügy és ingatlan ágazatokban várják.
Egy segítőprogrammal csökkenteni lehet azok számát, akik a közszférából kikerülve sokáig a munkanélküliek táborát gyarapítanák - mondta a Manpower üzletfejlesztési igazgatója. G. Nagy Balázs szerint egy közalkalmazottnak a versenyszférában való elhelyezkedését általában két tényező gátolja: a nyelvismeret hiánya és a közalkalmazotti attitűd.
A több mint hatezer munkahely megszűnése mindenképpen emeli a munkanélküliek számát - véli a Manpower Magyarország üzletfejlesztési igazgatója. G. Nem mindegy, hogy indul-e úgynevezett gondoskodó elbocsátás program, ami a szakember szerint már egy dolgozó elbocsátásánál is szükséges lenne, nem hogy több ezernél. G. Nagy Balázs azt mondta: olyan program kell, amely többek között arra tanítja meg a dolgozókat, melyek azok az értékei, amelyek előnyt jelenthetnek a munkavállalásnál.
Hozzátette: Magyarországon ilyen programok inkább multinacionális cégeknél voltak jellemzőek. A szakember ugyanakkor példaként hozta fel, hogy Angliában a védelmi minisztériumnál volt olyan év, hogy 17 ezer főt kellett elbocsássanak, itt mindenkinek biztosított volt a programban való részvétel, függetlenül attól, hogy már elbocsátották, vagy éppen a felmondási idejüket töltötték. Az eddigi adatok azt mutatták, hogy fél év elteltével a programban résztvevők több mint 90 százaléka talált megoldást életének folytatására, akár alkalmazottként, akár önálló vállalkozás indításával, vagy éppen nyugdíjba vonulással.
G. Nagy Balázs elmondta: Magyarországon a közszférában dolgozók versenyszférában való elhelyezkedésének két nagy korlátja lehet, egyrészt a nyelvismeret hiánya, másrészt pedig a munkához való hozzáállás, azaz az attitűdváltás nehézségei. A szakember hozzátette: manapság a versenyszférában hat hónap - egy év, amíg sikerül állást találni, erre kell felkészülniük az érintetteknek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó